Gedeost
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg tror jeg har gedeost under min forhud jeg har prøver at vaske lidt med vand men det går ikke af er det farligt at have gedeost under forhuden

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål. Jeg går ud fra, at når du skriver gedeost, tænker på det man også kalder nakkeost, som dannes bag forhuden.
Nakkeost er helt normalt og fuldstændig ufarligt. Det plejer dog at gå af ved vask. Man har nogle kirtler under der hvor der som regel sidder nakkeost, nemlig på kanten af penishovedet, måske er det dem du kan se?
De ser ofte lidt hvidlige ud og hedder spicula glandis med et fint ord. De er også helt normale og ufarlige.
Så det lyder altså ikke som om der er noget som helst i vejen med dig.
Håber du kan bruge mit svar.
Med venlig hilsen
Morten