Forvirret efter breakup...
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
okay.. så der er denne her pige min ex kæreste, hun var virkelig ALT for mig:/ for ca halvanden månede siden gik hun fra mig:(( hvilket har ramt mig så utrolig hårdt fordi hun betød alt for mig, og havde slet ikke set den komme troede alt var som det sku være men åbenbart ikke...
men selv næsten to måneder senere sider jeg her og får mærkelige fornemmelser i min mave endten når vi skriver eller jeg kommer til og tænke på hende.. og har os ændret mig til den dårlige side efter breakupet med hende.. er ikke den samme dreng som da jeg var sammen med hende føler jeg selv, Spørg hende 24/7 om alt muligt ved ikke hvad der ske eller mig...
pleasse hjælp vil gerne vide hvad der sker med mig og min krop (vi var sammen i næsten 4 måneder)
Hilsen den 15-årig dreng:(

Svar:
Hej
Jeg kan godt forstå hvordan du har det, det er aldrig rart at blivet slået op med især når man troede alting var som det skulle være. Det er helt normalt, at du stadig har følelser for hende og stadig får et sug i maven, når du tænker på hende. Det tager tid at komme sig over sådan en oplevelse især hvis det er første gang du oplever det. Jeg tror det handler om at give sig selv tid til at komme over det. Det er helt okay at være trist eller i dårligt humør, når du tænker på de gode tider I havde sammen.
Ud fra det du skriver vil jeg tro du er i sorg. Du har mistet en du holder meget af og den slags ting tager tid at komme over. Jeg tror ikke du gøre det nemmere for dig selv ved at skrive til hende. For hver gang du gør, så river du det sår op som hun har efterladt ved dig. Så hvis du føler behovet for at skrive til hende, så skriv til en af dine venner i stedet for, så du får tid til at hele.
Jeg vil foreslå, at du måske ikke snakker så meget med hende et stykke tid, så du har tid til at finde den dreng som du synes du har mistet. Jeg tænker at han sikkert stadig er inden i dig et sted. Han skal bare bruge tid og støtte til at komme ud igen.
Du kunne måske prøve at bruge din tid på nogle ting, der kræver meget koncentration, så du ikke har tid til at tænke så meget på hende. Spil et spil med vennerne, se en god film eller læs en bog. Gør nogle af de ting som gør dig glad. Lige nu er dine tanker ikke din bedste ven. Du har behov for at lave noget, der kan distrahere dine tanker, så de kommer væk fra hende. Så brug vennerne og dine omgivelser til at holde dig beskæftiget. Så tror jeg nemlig, at du lige pludselig vil opleve, at du tænker mindre og mindre på hende.
Det tager tid at komme over at blive slået op med. Men bare ved at skrive herind, har du taget det første gode skridt i retningen på at blive glad igen :)
Jeg håber mine ord kan hjælpe og du får det bedre snart!
Venlig hilsen,
JensVM