Forhud
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jamen davs Det er jo fordi at jeg har onaneret i rimelig langt tid (år) nå men mit spørgsmål er at jeg vil gerne prøve at trække min forhud ned bag penishovedet men jeg tør ikke da jeg er bange for at det vil gøre ondt eller af jeg ikke kan få det på plads igen hvad fanden skal jeg gøre? Tak på forhånd:) xD

Svar:
Hej du! Tak for dit spørgsmål! Først vil jeg sige, at det er sundt og dejligt at onanere. Man lære sig selv og sin krop bedre at kende og det er en rar følelse, så bli ved med det!
Det lyder som om du har en mild grad af det, man kalder forhudsforsnævring. Det er en tilstand, hvor forhuden er lidt for stram, til at komme ned over penishovedet. Det er en relativt almindelig tilstand og ikke farligt, men kan være smertefuldt særligt når pikken er stiv. Ofte kan man behandle det ved at smøre med en særlig creme, som din egen læge kan udskrive samtidig med, at man 1-3 gange om dagen i 4-6 uger forsigtigt trækker forhuden længere og længere tilbage. Hvis det ikke løser problemet, kan din egen læge henvise dig til en specialist som under lokalbedøvelse kan lave en lille simpel operation, der løser problemet.
Så med andre ord: Du skal have bestilt en tid hos din egen læge. Hvis du ikke har lyst til at gøre det selv, er det en god idé at spørge din mor eller far om de vil hjælpe dig. Du kan jo bare sige, at du har nogle problemer med tissemanden, du gerne vil tale med lægen om og ellers kan du selv ringe til læge. Du kan se hans eller hendes telefonnummer på dit gule sygesikringsbevis.
Håber det var et svar du kan bruge!
De allerbedste hilsner fra Gerda