Barbering
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej Cyberhus. Jeg har det faktisk lidt pinligt om at spørge om dette, for føler på en eller anden måde at det er en ting som alle andre har opnået en kollektiv forståelse af, men som jeg ikke lige selv har fanget. Mit spørgsmål drejer sig om intimbarbering og præcis hvor meget hår man bør have dernede? Jeg ved godt at svaret nok er, at det er forskelligt for alle, men føler alligevel bare at de fleste folk alligevel synes det er klamt hvis man ikke er fuldstændig glatbarberet. Jeg foretrækker personligt selv at have en smule hår dernede, så det er lidt dækket uden det bliver for meget selvfølgelig. Er dette en unormal eller anderledes foretrækning? Er den generelle holdning at de fleste gerne vil være helt glatbarberet? For jeg forstår virkelig ikke hvor grænsen går i forhold til når andre begynder at opfatte det som ulækkert - er det så snart man ikke er fuldstændig glatbarberet eller snakker vi om at det skal være det rene 80'er look før man når det punkt? Undskylder hvis det er lidt mærkelige spørgsmål, men jeg aner det vitterligt ikke og ville have det lidt mærkeligt med at spørge mine veninder da det nu er så privat en ting. Selvfølgelig ved jeg godt at det er vigtigt at man skal gøre det som man selv foretrækker uden at bekymre sig om andres holdning, men når det nu handler om en kønsdel, så spiller det vel også en rolle eksempelvis i forhold til hvor godt man ville kunne tilfredsstille en fyr? Vil jo helst gerne have det som jeg har det nu, men ikke hvis det skal have den bekostning, at fyre vil finde mig frastødende pga det.

Svar:
Hej Anonym
Det er helt normalt at være i tvivl om intimbarbering og personlige præferencer, så du behøver ikke føle dig pinligt berørt. Intimbarbering er en meget individuel præference, og der er ingen faste regler eller standarder, der gælder for alle. Hvordan du ønsker at have dit kønsbehåring er helt op til dig og dine personlige præferencer.
Det er vigtigt at huske, at der ikke er en "rigtig" eller "forkert" måde at have kønsbehåring på. Nogle mennesker foretrækker at være helt glatbarberede, mens andre foretrækker at have en vis mængde hår. Der er også dem, der foretrækker mere naturlige udseende eller en bestemt stil, som f.eks. en trekant eller en bestemt længde.
Der er mange forskellige holdninger og præferencer blandt forskellige mennesker, herunder fyre. Nogle fyre kan have en præference for en bestemt stil eller mængde kønsbehåring, mens andre måske ikke har nogen præference overhovedet. Det vigtigste er at være komfortabel med dit eget udseende og gøre det, der føles rigtigt for dig. Husk også at der er meget stor forskel på at have en præference, og så hvad der betyder noget når man står overfor et andet menneske. En fyr kan eksempelvis sagtens have en præference for det helt naturlige look, men hvis man så møder en en pige som man tænder på, og hun er glatbarberet, så betyder præferencen ikke rigtig noget for fyren længere. For det er jo hele pigen eller kvinden som han tænder på. Kønsbehåringen er bare en lille del, som isoleret set ikke betyder noget.
Det her du skriver med at alle andre har en bestemt præference, tænker jeg faktisk lyder lidt som det man kender som en flertals misforståelse. Man tror at alle andre agerer på en bestemt måde, og derfor gør man selv det samme.
Du har eksempelvis en oplevelse af at de fleste mennesker synes det er klamt, hvis en kvinde ikke er glatbarberet. Undersøgelser viser at et sted mellem 20-50 procent af kvinder foretrækker at være glatbarberede, og at mindre end 40 procent af mænd foretrækker når kvinden er glatbarberet. Jeg har kigget på et par forskellige undersøgelser, og de siger alle sammen kun noget om hvad man foretrækker, og ikke noget om hvad man synes er direkte klamt. Men jeg vil tænke at det tal ville være virkelig lavt, for det er som sagt ikke noget der fylder ret meget, når det kommer til stykket.
Lige meget om du er glat, har den vildeste behåring, eller bare vil have en smule, så er der ingen forskel på, dine muligheder for at kunne tilfredsstille en partner. Den eneste hindring for den seksuelle tilfredsstillelse kunne være for dig selv, hvis du vælger en "stil" dernede, som du ikke selv er komfortabel med, for det er svært at give sig hen til oplevelsen, hvis man ikke har det godt i sin egen krop.
Husk, at det er dit valg, og det vigtigste er at have det godt med dig selv og din krop. Fokuser på at gøre det, der giver dig selvtillid og komfort,.og lad det guide dig. Så er du sikker på at træffe det rigtige valg.
Mange hilsner Pedro