Forelsket på 4 min.
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hey pige på 12 her! Igår var jeg hjemme hos min veninde sammen med nogen venner fra klassen for at lave N/T lektier. Da vi var færdige var der kun mig, min veninde og min ven og vi viste ik hvad vi skulle lave så legede S,P eller K men det blev til forelsket på 4 min. (hvis I ik kender den så se klassen sæson 5) Vi startede så med min veninde og min ven skulle prøve og bagefter mig og min ven. Men vi nåede kun 2 min. for min mor kom og hentede mig!!!! HELT ÆRLIGT! Nå men de 2 min. var nok for mig! Det føltes som 10 sec. og jeg kunne bare blive ved med at stirre ind i hans smukke brune øjne for evigt!! Men han sagde “Det tog godt nok langtid!” Skal jeg vælge og tro på det? Kan han mon lide mig? Er det her en af de der forelskelser der hurtigt går over? PS har en kæreste så er der så forkert eller? (Og var nok også lidt forelsket i ham min ven i forvejen men er endnu mere nu!!!) KH Forvirret 12 årig pige

Svar:
Kære forvirret 12 årig pige.
Når man kommer så tæt på en anden person, så er det naturligt, at der kan dukke nogle nye følelser op. Det kan være fordi, at man pludselig ser personen med andre øjne, eller fordi man blot har delt et intim øjeblik med hinanden. Du skriver også, at du var lidt forelsket i ham på forhånd, så jeg kunne forestille mig, at de følelser bare er blevet forstærket af at være så tæt på ham.
Det er ikke til at sige, om din forelskelse går hurtigt over. Nogle gange kan man godt få et crush på en person uden, at man er forelsket i dem, og det er ofte noget, der går hurtigt over igen. Men hvis det er en forelskelse, hvor du hele tiden har ham i tankerne, får sommerfugle i maven blot ved tanken om ham, har svært ved at spise eller sove pga ham, så er det nok mere sandsynligt, at det tager noget tid at gå over. Men det er svært at forudsige.
Du skriver, at du har en kæreste og spørger til om det er forkert, at du har det sådan med din ven. Jeg tænker, at du finder svaret i, hvordan du ville have det, hvis situationen var omvendt? Hvis han havde været lidt forelsket i en pige i et stykke tid og tænker meget på den her pige. Ville du kunne acceptere det? Hvis ikke, så tænker jeg, at du må beslutte dig for, om du vil fortsætte med at være sammen med ham. Hvis du gerne vil fortsætte jeres forhold, så tænker jeg, at du hurtigst muligt må forsøge at glemme dine følelser for din ven. Hvis du har svært ved at glemme dine følelser for din ven, så tænker jeg, at det er mest fair overfor din kæreste, at du ender det med ham.
Det er også meget svært at vide, om din ven har følelser for dig. Han kan have sagt det, han gjorde af rigtig mange grunde - måske fordi din veninde også var til stede, eller fordi han ikke ville have at du skulle tro, at han synes at det var rart at være så tæt på dig. Men det er umuligt at vide, hvorfor han sagde som han gjorde - medmindre du spørger ham. Men inden du begynder at finde ud af, om han mon har følelser for dig, så tænker jeg, at du først må tage stilling til dit forhold med din kæreste. Det vil være mest fair overfor ham.
Jeg håber, at du kan bruge mine tanker om din situation.
Mange hilsner Pernille