Forelsket men har kæreste
brevkassespørgsmål af
Nic
16 år
Hej, brevkasse Jeg tror måske jeg er ved at blive forelsket i en anden. Og det er virkelig forvirrende fordi jeg har en kæreste, og vi har det egentligt fint. Men den her pige får mig til at føle noget, som jeg ikke har følt i lang tid. Jeg føler mig levende og det gør mig ked af det for det minder mig om, hvordan jeg plejede at have det med min kæreste. Jeg ved ikke, om det bare er en dum flirt, eller om det betyder, at jeg ikke længere elsker min kæreste. Jeg har dårlig samvittighed og aner ikke hvad jeg skal gøre.

Svar:
Kære dig,
Tak for dit ærlige brev. Det er virkelig sejt, at du skriver. Det er ikke nemt at stå i sådan en situation, hvor man både er forvirret, spændt og har dårlig samvittighed. Mange oplever faktisk noget lignende på et tidspunkt, så du er ikke alene i det her.
Det giver god mening, at du bliver påvirket af den nye pige. Når nogen får en til at føle sig “levende” igen, kan det vække mange tanker. Måske handler det ikke kun om hende, men også om noget, du savner i dit forhold, eller i dig selv. Det er helt normalt, at forelskelsesfølelser kan minde os om, hvordan vi gerne vil have det.
Du kan prøve at spørge dig selv: Hvad er det præcis, jeg savner lige nu? Er det noget, jeg kunne prøve at få mere af sammen med min kæreste? Og tør jeg være ærlig over for min kæreste om, hvordan jeg har det?
Det er ikke sikkert, du skal tage store beslutninger lige nu. Prøv i stedet at give dig selv lidt tid og mærk efter, hvad der egentlig føles rigtigt for dig. Nogle gange bliver tingene mere tydelige, når man lige trækker vejret og ikke handler alt for hurtigt.
De bedste hilsner,
Camilla