Forelsket i en som har en kæreste

brevkassespørgsmål

Forelsket i en som har en kæreste

brevkassespørgsmål af
Helene
12 år
Oprettet 6 år 3 uger siden

Hej jeg er en pige på 12 år. Jeg er meget tidligt udviklet, jeg går i 5 klasse men jeg ventede et år med at komme i skole. Jeg er blevet rigtig sindssygt meget forelsket i en fra 6 klasse. Jeg har to bedste veninder som går i 6 klasse og går i klasse med ham. Jeg går selv i klasse med hans lillesøster. Jeg har været forelsket i ham i 5 måneder ca. Det er min første rigtige forelskelse jeg troede følelserne ville gå væk efter 1-2 måneder ca men jeg har stadig følserne og jeg er totalt besat af ham. Jeg tænker på ham konstant, drømmer om ham, savner ham og stalker ham også lidt. Jeg var uheldig at min hemmelighed kom ud til næsten hele skolen ( jeg går på en lille skole op til 6 klasse) og jeg blev så ked af det der hele skolen fik det ad vide. Hans lillesøster er ret led og hun blev ved med at sige han vil gerne tale med dig og alt mugligt og jeg vidste jo enlig godt hvad han ville. Jeg gad selvfølgelig ikke snakke med ham, jeg vidste jo han havde en kæreste og jeg vidste han ikke kunne lide mig på den måde. Nu har lærerne snakkede med både min og 6 klase om det, alle siger de vil stoppe der er heldigvis heller ikke nogen der har sagt noget til mig om det. Men jeg for tit ad vide af min bedste drenge ven som også er ham jeg godt kan lide en af hans gode venner og de snakker meget sammen. Min ven har fortalt mig at ham jeg godt kan lide og snakkede meget om det. Inden han/hele skolen fandt ud af min hemmelighed, blinkede og smilte han til mig. Og han har gjort mærkelig ting der fik mig til at tro han kunne lide mig hvilket han jo ikke kan. Han blinker og smiler til så mange piger han har også lavet en kysse Challenge hvor han kyssede piger på gangen. Jeg kan sket ikke snakke med ham eller se på ham for jeg bliver så nervøs og så bange. Jeg ved ikke om hans kæreste ved at han gør det eller om hun har givet lov til det. Men hvis ikke synes jeg det er synd for hende. Jeg har også fået af vide af mine venner at han ikke behandler piger særlig godt, og han kun går efter ens piges røv. Så jeg begyndte og tænkte om han måske er en fuckboy, han har i været fald haft mange kærester og der er mange piger det kan lide ham. Jeg vil bare ikke være forelsket mere han gør jo dumme ting hele tiden. Men han er jo kun 13 så jeg kunne jo godt sige til mig selv at hans forhold med hende pigen ikke vil holde særlig længe men der er nemlig godt rygter om at de har haft sex, og det ville han jo ikke gøre med en han ikke elskede rigtigt højt eller ville han hvis han er en fuckboy. Jeg vil miste følelserne for ham men jeg kan ikke stoppe med at tænke på ham. Der er også en anden dreng jeg godt kan lide lidt altså jeg er ikke forelsket i ham men han er meget sød men han ved jo også jeg er forelsket i ham den anden. Hvad skal jeg gøre er det ikke det rigtige og give slip og hvis ja har i så nogle gode råd til at give slip jeg synes nemlig det er mega svært. Undskyld lang besked håber på gode råd.

Svar:

Hej

Det er helt ok at du skriver et langt brev. Det er godt nok synd for dig at du er så forelsket i en der har en kæreste. Man er ikke altid herre over sine følelser, og det kan mange gange gøre det svært. Jeg tror at ham du er forelsket i måske synes det er dejligt at der er en der godt kan lide ham. Det er måske derfor han smiler til dig så du bliver usikker og ikke ved hvad du skal gøre. Det er heller ikke fair over for dig. Jeg troer ikke at han er klar over at du har det sådan og jeg troer måske ikke han vil forstå det, men synes bare det er dejligt. Men når han nu har en kæreste så er det nok ikke sikkert at det er dig han er interesseret i.

Men for at du skal få det godt, tror jeg du må se, om du ikke kan prøve at lave nogle andre ting, aktiviteter foreksempel eller være sammen med dine veninder så det ikke fylder så meget. Måske kan I i stedet blive venner når nu din bedste drengeven er ven med ham.

Håber du kan bruge mit svar. Mvh Jannie

Jannies billede
Jannie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål