Eks siger ikke hej
brevkassespørgsmål af
Cille
17 år
Min eks slå op med mig for 7 måneder siden. Jeg har været på kostgymnasium, så jeg har ikke set ham indtil nu hvor jeg er hjemme igen. Jeg så ham i netto den anden dag, jeg hilste og sagde hej, men han hilste ikke igen. Jeg har også mødt ham nogle gange i vores lokale fitness men han hilser ikke. Hvad er grunden, det skal lige sige at det var ham som slå op med mig pga han ikke gad distancen mellem os. Så skal jeg lade vær med at hilse?

Svar:
Hej med dig Cille, og tak for dit spørgsmål.
Det er ikke til at vide hvad grunden helt reelt er til, at han ikke hilser tilbage. Den eneste måde at finde ud af det på, er at prøve at skrive til ham og spørge - hvis du kunne have mod på det.
Du skriver, at det var ham, der slog op med dig, så jeg formoder, at du dermed mener, at han ikke kan være sur på dig og det derfor ikke kan være grunden til, at han ikke hilser tilbage. Det kunne måske være fint at få renset luften - det er ikke til at vide om der er noget uafsluttet fra hans side.
I kender hinanden og derfor er det meget naturligt at hilse på hinanden og derfor rigtig fint, hvis du fortsætter med det, men gør det dig ked af det, at du ikke får respons, er det måske en god idé at tage en snak med ham.
God sommer og de bedste hilsner fra Pernille.