Forelsket i dreng
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej
der er en dreng som jeg har fået mange følelser for som jeg tit er sammen med. Han giver også udtryk for han kan lide mig, men vi har aldrig snakket om det. Vi både kysser og holder om hinanden når vi sammen og laver ikke noget med nogle andre. Fra hans venner har jeg hørt at han godt kunne forestille sig at vi blev kærester og vil rigtig gerne have at det er ham der tager intiativ til at tale om vores følelser. Problemet er lidt der ikke er nogle af os der tør at starte samtalen eller også er han måske i tvivl? hvad skal jeg gøre? Kan jeg på nogle måde få ham til at starte samtalen med at hentyde til noget eller sådan noget? Kan så godt lide ham og vil gerne have der skal ske mere, ved bare ikke hvordan vi lige kommer videre ud af det her stadie.

Svar:
Kære du
Hvor er det dejligt, at du har mødt en dreng, som du godt kan lide, og hvor det også virker til, at han godt kan lide dig. Det er jo smadder dejligt, men det kan godt være lidt svært at gå videre til det næste stadie og få det gjort "officielt", hvis man kan sige det på den måde. Du skriver, at du gerne vil have, at det er ham, som tager initiativ til at snakke om jeres følelser. Og det forstår jeg godt. Faktisk tror jeg, at næsten alle har det ligesom dig. For det er mindre sårbart, når det er den anden, som starter med at åbne sig op og sige, hvad man føler. Hvis man selv er den, der starter den snak, så er det for det meste en smule skræmmende, fordi man ikke ved, hvordan det bliver taget imod. Så jeg forstår det virkelig godt, og jeg kan godt komme med lidt tanker om, hvordan du måske kan hentyde noget, men mit bedste råd til dig, det er faktisk at tage den snak med ham. Det virker til, at du lige nu går og venter, og at det fylder rigtig meget for dig. Og det tænker jeg er ærgerligt, hvis I egentlig begge kan lide hinanden. Måske det ville være bedre at få fortalt, hvad du føler, så du ikke bare skal gå og vente? For det er slet ikke sikkert, at han forstår en hentydning. Selv hvis han gør, så kan det også være, at han har det ligesom dig, og bare rigtig gerne vil have, at det er dig, som tager det initiativ. Hvis I begge går og prøver at få den anden til at tage næste skridt, så frygter jeg, at I kan komme til at gå og danse om den varme grød riiiimelig længe, som man siger. Hvis du tager skridtet, så ved jeg godt, at du risikerer, at han ikke har det på samme måde. Men du har også chancen for at sætte gang i noget fantastisk. Chancen for at imponere ved at være den, som tør stå ved sine følelser, selvom det er skræmmende. Jeg håber, at du tør tage den chance, for jeg synes, at det ville være så vanvittig cool af dig. Og det kunne jeg faktisk også forestille mig, at han vil synes!
I forhold til måder, du kan sende en hentydning, så tænker jeg, at der er mange måder at gøre det på, og det er nok egentlig kun ens fantasi, der sætter grænser. Det kan være, man kan slippe en lille bemærkning ind hist og her. Måske I kender nogle, som er kærester, og man lige kunne få sagt, at det da var meget sødt, hvordan den ene spurgte den anden eller lignende. Det kan også være, at man kan åbne snakken mere henkastet. Så I stedet for at sige, "jeg vil gerne være kærester, hvad med dig?" så kunne man måske spørge, hvad han tænker om jer to? Eller bare hvad han synes om dig? Det kan også være, at du kan spørge lidt ind til, hvad han tænker om det at have en kæreste generelt? Måske du kan se nogle romantiske film med ham, når I er sammen, og sende et lille hint på den måde? Jeg håber, at det kan give lidt inspiration.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og jeg sender al mulig held og (kærligheds-)lykke din vej!!
De bedste hilsner,
Dagmar