Hjælp
brevkassespørgsmål af
Mig
14 år
Hej jeg ved ikke hvad det er men efter jeg har onnaneret i en lang periode har jeg fået en hvid plet og der er hul ned i pletten den buler også ud af har aldrig haft samleje så ved ik så meget ved ikke om det er slid sår eller noget andet og er bange for at det kan ændre på mig

Svar:
Hej med dig
Jeg kan forstå, at du er bange for, om der er sket noget farligt, eller noget der kan ændre på dig efter, at du har onaneret meget. Du fortæller, at du har fået en hvid plet, som der er hul i, og som buler ud. Jeg går ud fra, at det er på din penis, at den her plet er kommet. Desværre kan jeg ikke fortælle dig, hvad det er. Det kan være forskellige ting, f.eks. en talgknop hvilket er helt ufarligt, men det kan også være andre ting. Jeg kan derfor ikke love dig, at det ikke er noget, som kan være tegn på skade. Derfor er min anbefaling til dig at tage forbi din læge, hvis det ikke er gået væk efter noget tid f.eks. et par uger, eller hvis det begynder at blive varmt, ømt eller rødt. Jeg ved godt, at det måske ikke var det svar, du håbede på, og at det måske kan virke lidt akavet at skulle tale med sin læge om de her ting, men husk på, at det er lægens arbejde, og de tænker derfor slet ikke over det.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar!
Venlig hilsen
Dagmar