Forelsket

brevkassespørgsmål

Forelsket

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 6 år 1 måned siden

Hej Mig og min kæreste er lige slået op, hvilket er ret trist. Men alligevel er der denne fyr der er vildt forelsket i mig og jeg vildt forelsket i ham. Det føltes som om vi skabt for hinanden. Vi vil virkelig gerne være kærester. For det første så er mig og min kæreste jo lige slået op, og vil ikke virke som en fuckgirl ig for det andet, drengen jeg er forelsket i er min ex kærestes bedste ven... Og hvis vi bliver kærester bliver alle sure på os.. Hvad skal vi gøre??

Svar:

Kære du.

Hvor er det dejligt for dig, at du har fundet en fyr, hvor I er som skabt for hinanden, men jeg kan godt forstå, at det er en rigtig svær situation, du står i ift. din ekskæreste. Det er rigtig skønt at være forelsket, og det eneste, man har lyst til, er bare at være sammen og at hele verden skal vide, at man har fundet hinanden, men det kan være svært i jeres situation, fordi det nok vil såre nogle mennesker. Man bestemmer ikke, hvem man bliver forelsket i, så selvom det måske ikke er ideelt, at det er din nu ekskærestes bedste ven, så er det rigtig svært at ændre på sine følelser fx forelskelse.

Jeg tror ikke, at der er noget rigtigt eller forkert at gøre i den situation, du står i. Som jeg ser det, er der i hvert fald to muligheder: I kan enten vente med at blive kærester til der er gået et par måneder, eller I kan fortælle sandheden til din kæreste nu. Uanset synes jeg, at hvis I bliver kærester, og uanset hvornår det er, at han skal høre det fra jer og ikke nogle andre. Og der er nok ikke så meget andet at gøre end at fortælle det som det er - måske bare ikke med alle detaljerne, som hvis I havde noget kørende, mens du var kærete med din ekskæreste. Han vil nok ikke blive så glad for nyheden, men han vil nok blive mindre glad for at høre det fra andre. Og så kan I overveje om I skal vente en måned eller to til at offentliggøre det, men det er selvfølgelig jeres helt egen beslutning.

Du skriver også, at hvis I bliver kærester bliver alle sure på jer. Du skriver ikke, hvem det er, der kunne blive sure, men jeg tænker, at det måske er svært at undgå, at der ikke er nogen, der ikke har en holdning til hvem der bliver kærester. Det er en svær øvelse at prøve ikke at tænke for meget over andres meninger og holdninger til en, men jeg synes, at det er vigtigt, at man prøver at øve sig på det. Så længe, at du gør det, der gør dig glad, mens du selvfølgelig behandler andre godt og tager hensyn til andres følelser, så kan andres meninger være ligegyldige - groft sagt. Det er trods alt dit liv og forhold, og det må komme i første række. Andre kender sikkert ikke den hele historie, og det er meget let at dømme andre, før man har været igennem det samme. Så jeg synes, at du skal prøve at ignorere andres meninger om jeres forhold og i stedet gør det, der føles rigtigt, og som I har det bedst med - samtidig med at I måske prøver at skåne din ekskæreste lidt for detaljer eller jeres forhold som fx at undgå at lægge billeder ud af jer sammen på sociale medier.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og finder ud af hvad du skal gøre med din kommende kæreste og ekskæreste. Husk, at du også altid er velkommen i chatten, hvis du har brug for at snakke mere om din situation.

Mange hilsner Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål