forelskelse

brevkassespørgsmål

forelskelse

brevkassespørgsmål af
julie
14 år
Oprettet 2 år 1 måned siden

kære brevkasse jeg er e pige på 14 år og jeg er super forvirret. og har en drenge kærste me jeg føler itet når vi kysser eller føler mig tiltrukket af ham. der er dog den her pige i min klasse som jeg er tiltrukket af og føler ting når vi kysser. men betyder det jeg er lesbisk???? hilsen en meget forvirret pige

Svar:

Hej Julie,

Det er et super godt spørgsmål du stiller. Det korte svar er: måske.

Det lidt længere svar er, at det du føler for pigen fra din klasse og det du mærker, når du kysser hende kan være udtryk for, at du er lesbisk. Det kan også være, at du er biseksuel (altså kan være tiltrukket af både drenge og piger). Det kan også være, at du er heteroseksuel, men lige nu er et sted i dit liv, hvor du udforsker dig selv og din seksualitet. Mange gør sig nemlig forskellige både hetero- og homoseksuelle erfaringer i teenageårene, for at blive klogere på sig selv og sin seksualitet. Det er en helt naturlig ting, og kan være en del af en sund seksuel udvikling.

For dit vedkommende er det kun dig selv, der kan svare på, om du er lesbisk eller ej. Men det er ikke sikkert, at du kan svare på det endnu. For måske har du behov for at gøre dig nogle flere erfaringer først. Og det er okay. Du behøver ikke at have alle svarene lige nu. Det vigtigste er, at du lytter til dig selv, og mærker efter, hvad det er du gerne vil, og hvad det er, der føles dejligt og rigtigt for dig. Så har du dig selv med hele vejen, og kan gøre dig nogle sunde og gode erfaringer, der forhåbentlig kan gøre dig klogere på hvem du er og hvilke typer mennesker du er til.

Held og lykke!

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål