Folk tror jeg er homoseksuel!

brevkassespørgsmål

Folk tror jeg er homoseksuel!

brevkassespørgsmål af
Peter
14 år

Hej cyberhus

Jeg er en dreng på 14 som går i 7. Klasse. Det er sådan at folk siger til mig at jeg godt kunne virke femenin. Igår sad jeg og snakkede med en pige om en ny trans kønnet der skulle starte i vores klasse. Pludselig påstår hun at jeg ville være en god dragqueen. Idag sad jeg og snakkede med mit crush, fordi vi havde gruppe projekt. Så siger hun så at hvis det ik havde været for min dybe stemme ville hun tro jeg var homoseksuel/transkønnet. Jeg er blevet utrolig træt af at høre på det og jeg føler mig 100% som dreng og er 200% sikker på at jeg er heteroseksuel.

Spørgsmålet er:                                                        hvad kan jeg gøre for at fremstå mere maskulin?

PS: det er kun it udseende der er problemet det er jeg sikker på.

Svar:

Hej.

Mange tak for dit brev. Jeg kan virkelig godt forstå, at du er træt af at høre på de andres kommentarer, når du, som du selv skriver, føler dig sikker på hvem du selv er og hvad du er til. Jeg kunne godt komme med nogle råd til hvordan du kan fremstå mere maskulin, men samtidig tænker jeg over om det er løsningen. For det allerbedste vil være, at du bare er dig selv. Uden at skulle tænke over om du nu er for feminin eller for maskulin.

Jeg er sikker på at dine klassekammerater/venner ikke prøver på at være trælse, når de kommer med de kommentarer du nævner. Du kan øve dig i at have et svar til dem, når du møder kommentarer, du ikke bryder dig om eller som du føler er græseoverskridende på en eller anden måde. Så du får sagt fra og fortalt at sådanne kommentarer irriterer dig eller gør dig ked af det. Når det er sagt, så vil jeg gerne nævne at de drenge/mænd der hviler i både deres feminine og maskuline sider er mega seje! Som et fremtrædende forbillede lige nu har vi Harry Styles, der både kan se feminin og maskulin ud på diverse forsider.. Og mange piger finder det ret cool, at se en mand, der hviler i sig selv på den måde. Så mit råd til dig vil være - vær dig selv. For du ved hvem du er, det skriver du selv ret tydeligt, så find ro i det.

Håber du kan bruge mit svar, ellers er du velkommen til at skrive og spørge igen :-)

M.v.h. Lisa.

cyberhuslisabjs billede
Lisa fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål