Fester

brevkassespørgsmål

Fester

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 2 år 7 måneder siden

Hej.

Jeg ved at alle mine venner går rundt og er med til allemuligefester hele tiden, men jeg er aldrig nogensinde blevet inviteret til noget.

Jeg sidder bare hjemme og tænker på hvor sjovt de andre har det, mens jeg har det super dårligt. Jeg vil rigtig gerne med til festerne og jeg har prøvet at sprøger om jeg måtte komme med til en fest, men jeg for aldrig et rigtigt svar.
Kan i hjælpe mig med hvad jeg skal gøre?

Svar:

Hej med dig

Først og fremmest mange tak for dit brevkassespørgsmål. Jeg kan virkelig godt forstå, at du synes det er svært, at dine venner går til fester uden at invitere dig med. Jeg vil forsøge at komme med mine ideer til, hvad du kan gøre. Så håber jeg rigtig meget, at du kan bruge dem til noget.

Jeg vil starte med at sige, at jeg synes, du har gjort det helt rigtige ved at prøve at spørge dine venner, om du må komme med til en fest. Så synes jeg, at det lyder lidt tarveligt, at du ikke føler dine venner kommer med et rigtigt svar på dit spørgsmål. Hvis du har mod på det, synes jeg godt, du kan prøve at spørge igen. Det kan måske være, at de ikke helt har forstået, at du gerne ville med. Og jeg synes, du fortjener at få et svar fra dine venner.

Derudover tænker jeg på, om du selv kunne have lyst til at holde en fest og invitere dine venner med? Nu kender jeg hverken dig eller dine venner, men jeg forestiller mig, at dine venner muligvis kan have fået det indtryk, at du ikke kan lide at feste, og at det måske er derfor de ikke inviterer dig med til fest. Hvis du inviterer til en fest, vil de med sikkerhed forstå, at du er klar på fester. Så kan det være, de er mere tilbøjelige til at invitere dig med en anden gang.

Jeg tænker også på, om du kunne opsøge nogle andre fællesskaber end dem, som du har med dine venner nu. Det kunne for eksempel være en fritidsaktivitet. Grunden til at jeg foreslår det er, at jeg tænker, at du måske ville få noget godt ud af at møde nogle forskellige grupper af venner. Det kan være, at du kan finde de fester og fællesskaber, som du søger, et andet sted end hos dine nuværende venner.

Jeg håber, du kunne bruge mit svar til noget. Du er altid velkommen til at logge på vores chat, hvis du har lyst til at snakke med nogen om det her emne eller om noget andet. Du kan se informationer om chattensåbningstider her.

De allerbedste hilsner fra

Karoline

KarolineSs billede
Karoline fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål