Stor pik?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej cyberhus Jeg vil bare høre om det er normalt at ens pik er 21 cm når man kun lige er fyldt 13 De fleste på min årgang har ikke engang i nærheden af en ligeså stor pik dom mig. Så er jeg normal🤔

Svar:
Kære du
Tak for dit spørgsmål. Det er rigtig sejt og stærkt at du skriver ind. Jeg vil starte med at sige at det med hvad der er normalt og ikke normalt kan man ikke rigtig sige så generelt, men jeg vil dog sige at hvis du som 13-årige har en pik på 21 cm, det er alligevel lidt usædvanligt, og ikke noget man ofte hører om, men dette betyder ikke at du er unormal. Det betyder bare du måske har udviklet dig lidt hurtigere end dine klassekammerater.
Det er også vigtigt at huske på, at alle mennesker er forskellige, og der er stor variation i størrelsen på penis. Gennemsnitlængden på en stiv penis ligger typisk mellem 12 og 16 cm, så her ligger du lidt over gennemsnittet, men husk på at der kun er tale om en gennemsnit her, og mange drenge/mænd ligger under og over dette gennemsnit.
Puberteten er forskellige fra person til person. Nogen får fx hurtigere end større penis end andre, og nogens stemme går hurtigere i overgang. Ingen af de ting gør dig mere unormal end andre, men hvis din penisstørrelse bekymrer dig meget og hvis du har mod på det kan du overveje at snakke med en voksen fx din far som du er tryg ved, du kan også overveje at tage kontakt til din læge, hvis du er meget bekymret.  Lægen kan måske give dig en bedre forståelse for hvorfor du måske har fået så stor en penis i så tidlig en alder.
Endelig er det også vigtigt at huske på, at det er muligt, at du måske oplever en ”illusion” af størrelse på grund af din alder og en generel følelse af usikkerhed og sammenligning med dine klassekammerater. Derudover kan det være, at du måske måler din penis forkert, eller at der er fejl i din målemetode.
Men selv hvis du har målt helt rigtig så husk på, at du ikke er mindre normal end din klassekammerater med mindre penisser. Jeg håber mit svar kan give dig lidt ro i maven, og jeg sender en masse god energi i din retning!
Venlig hilsen Kylie.