Er tiltrukket af min nabo
brevkassespørgsmål af
Pige fra KBH
14 år
Hej cyberhus:) Jeg er tiltrukket af min nabo men jeg tror jeg har ødelagt det. Mig og min nabo som er på samme alder var kærester da vi gik i 0-1 on and off og da vi så blev ældre begyndte han at lave pranks på mig sådan noget med jeg kan lide dig vil du være min k og jeg faldt for det fordi jeg godt kunne lide ham, men de her pranks ramte mig hårdt og var en af de grunde til at jeg har trustissues her idag. Inden for de sidste to måneder har vi haft flirteri over Snapchat fordi vi var til en vejfest og begyndte at flirte der. Bagefter havde vi lavet en Friends with benefits agtig aftalt hvor vi bare ville starte med at kysse og sådan, han begyndte og skrive at vi måske skulle have sex i fremtiden og der gik den ned for mig. Jeg turde ikke, så vi stoppede så med at skrive, men jeg kunne ikke stoppe med at tænke på ham så jeg skrev igen og vi blev ved med at skrive og sende billeder( mig af bryst med bh og ham af hans mave). Efter en uges tid kunne jeg mærke at jeg ikke havde det godt i maven over aftalen så jeg skrev en lang besked hvor jeg forklared at jeg ikke følte mig tryk og at han har været med til ikke at stole på andre og han har ikke svaret. Jeg skrev at han var et overstået kapitel nu men jeg kan ikke stoppe med at tænke på ham. Jeg har lyst til at være sammen med ham men jeg er bange for at blive smidt væk igen som jeg har prøvet et par gange i en anden forbindelse. Jeg tror jeg har ødelagt det. Så hvad skal jeg gøre.? Vh Pigen fra KBH

Svar:
Hej
Mange tak for dit brev.
Det lyder som om, at du har været igennem en følelsesmæssig rutsjebanetur med din nabo og de pranks du har oplevet. Det virker som om, du har kommunikeret åbent om dine grænser og følelser, hvilket er en vigtig og modigt af dig. Det er vigtigt at sætte dine egne behov og grænser først, selvom det kan være svært, især når man har følelser for en person.
Jeg tror mange kan genkende at forelskelse er en følelse som kan være svær at håndtere fordi den rummer overvældende følelser af glæde, spænding og fascination for en anden person og samtidig også kan være forbundet med mindre gode ting der kan være sket i fortiden.
Når det kommer til relationen mellem din nabo og dig, kan det lyde til at I har behov for tid, tid til at lære hinanden at kende og opbygge den tillid som du har behov for. Når jeg tænker sådan er det fordi det virker til at måden I skriver på, virker spændende og interessant for dig men at du på den anden side måske ikke er helt klar til at tage næste skridt endnu, fordi du måske er klar over at dine følelser for ham ikke er helt gengældt. Jeg tænker også den usikkerhed kan være med til af gøre relationen utryg.
Det er okay, hvis du samtidig føler dig lidt usikker på, hvor du står med ham nu, efter du har sendt den lange besked, og han ikke har svaret. Det kan være fristende at blive ved med at kontakte ham for at få en afklaring, og det er selvfølgelig også en mulighed. Det er bare ikke sikkert at det har så stor effekt. Måske har han brug for tid og plads til at reflektere over dine ord og ikke mindst hans egne følelser. Så det kunne måske være lige så effektivt at have tålmodighed, og give ham lidt tid og plads, og se hvad der så sker.
Fordelen ved at give ham tid, kan også være at du giver dig selv tid. Tid til at du kan mærke efter hvad det her handler om. Hvorfor du bliver ved med at tænke på ham. Handler det om at det lige præcis er ham der har noget du bliver tiltrukket af. Handler det om at I havde noget sammen som var spændende? Man kan sagtens blive forelsket eller have et crush på tanken om et forhold, uden egentlig at være særlig vild med mennesket selv. Hvis du giver dig selv tid, kan du måske også blive klogere på hvorfir du bliver ved med at tænke på ham.
Husk, at mærke efter og have dig selv med hele vejen igennem og stå ved dine grænser!
Jeg kan ikke sige hvad det er han tænker og vil eller hvad der er rigtigt for dig at gøre. Jeg  har istedet forsøgt at dele et par tanker som jeg håber du kan gøre brug af. Ellers er du mere end velkommen til at skrive ind til brevkassen igen.
Mvh
Camilla