Er min penis lille?..

brevkassespørgsmål

Er min penis lille?..

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 5 år 5 måneder siden

Hej jeg er en dreng på 15 år og jeg har en penis der er 9 cm i slap og 13 cm i stiv. Er det normalt i min alder at have så lille en? Jeg er nemlig bekymret for hvad en pige vil synes til sådan en størrelse. Er der en måde jeg kan vide hvornår den er færdig med at vokse?

Svar:

Hej med dig,

Du spørger, om størrelsen på din penis er normal. Og der må jeg sige, at den er helt normal. Faktisk er den lige nøjagtig som gennemsnittet, og dermed helt som den skal være. Ifølge Videnskab.dk er en gennemsnitlig penis 9,16 cm i slap tilstand og 13,12 cm, når den er stiv.

Penis kan vokse så længe, du er i puberteten. Det er forskelligt fra person til person, hvornår den slutter. Hos de fleste vil penis være færdig med at vokse, når de er mellem 17-20 år, så på den måde kan man sige, at der måske stadig er et par år for dig.

Du skriver også, at du er bekymret for, hvad en pige vil sige til din størrelse. Som jeg startede med at skrive, så er din penis på størrelse med gennemsnittet, og det er super fint. Man kan måske blive påvirket af ungdomsfilm eller måske især porno til at tro, at piger helst vil have en fyr med en unaturlig stor penis. Det er ikke rigtigt. De fleste piger er meget tilfredse med en penis, der har en gennemsnitlig størrelse. Derfor tænker jeg, at du ikke skal være bekymret over, hvad en pige vil tænke. Hvis det er første gang, vil hun formentlig også have ting ved sig selv, hun er usikker omkring. Hvis ikke det er første gang, så er det formentlig heller ikke det, altså størrelsen, hun vil tænke på, men mere at I skal have det godt og sjovt sammen.

Jeg håber, du kan bruge svaret.

De venligste hilsner,

Kathrine.

KathrineBs billede
Kathrine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål