Forelsket problem

brevkassespørgsmål

Forelsket problem

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 5 år 6 måneder siden

Hej jeg kan lide denne pige Problemet er jeg tror ikke hun kan lide mig men får afvide af andre hun kan lide mig. Et bange for hun kan lide en andne. Er meget forvirret for engang kunne hun godt lide mig, (ps) tror jeg virkede meeeeeget som hun kunne lide mig, Nu er jeg bare meget forvirret plz hvad tror i man kan gøre

Svar:

Hej anonym.

Det lyder til, at du er ved at opleve en af de største udfordringer ved at blive forelsket - nemlig at man ikke altid er sikker på, om personen også kan lide en, og det er SÅ frustrerende! Og det må være rigtig forvirrende, når hun engang godt kunne lide dig, men du er ikke helt sikker på, om hun stadig kan, selvom du hører noget andet fra dine venner.

Som jeg ser det, er den nemmeste måde at finde ud af, om hun også har følelser for dig, er ved selv at være i kontakt med hende fx ved at skrive med hende eller ses med hende. For man kan bruge rigtig lang tid på at tolke alt, hvad den anden gør, og det er utrolig frusterende, for man får aldrig rigtig et svar på, hvad noget af det betyder. Så den sikreste måde at finde ud af, om hun kan lide dig, er ved at spørge hende direkte. Men jeg kan godt forstå, hvis det er for skræmmende at gøre. Så hvis du ikke har mod på den løsning, vil jeg anbefale dig at opsøge hende fx ved at skrive til hende, eller spørge hende om I skal ses en dag. Det kan måske være nemmest at gå langsomt frem og fx skrive til hende på snap eller messenger, medmindre I snakker sammen til hverdag, så kan det måske være okay at spørge hende direkte, om hun har lyst til at ses med dig en dag efter skole? Hvis du vælger at starte med at skrive til hende, og hun viser interesse for dig fx ved at spørge ind til dig, så kan du prøve at se, om du har mod på at spørge hende, om I skal ses. Og så kan du se, hvordan hun er overfor dig, når I er sammen. Det kan ofte være lettere, når man er sammen end når man skriver sammen, for der kan man gemme sig lidt bag skærmen. Fx hvis hun går tæt på dig, eller kigger meget på dig, det kan være tegn på, at hun gerne vil dig.

I hvert fald finder du nok kun ud af, hvordan hun virkeligt har det med dig, hvis du prøver at opsøge hende. Og jeg kan godt forstå, hvis det virker lidt skræmmende, men hvis der ikke sker noget, kan det være, at hun mister interessen eller der kommer en anden fyr ind i billedet, og det ville være ret øv for dig. Så derfor synes jeg, at du skal springe ud i det. Hvad er det værste der kan ske? Hun kan selvfølgelig afvise dig, og det er helt bestemt ikke fedt. Men så ved du i det mindste, hvordan hun har det med dig, og du kan prøve at komme videre. Og hvis hun ikke har samme følelser for dig, så har du nok lært noget af det og kan bruge det til næste gang du bliver forelsket i en. Men det kan også være, at det viser sig, at hun også har følelser for dig!

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og jeg krydser fingre for dig og hende!

Mange hilsner Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål