Er Jeg mærkelig
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej cyberhus. Jeg onanerer en gang imellem og jeg har hørt er det er meget normalt. Men jeg startede allerede da jeg var 10 og jeg tror ikke at det er helt normalt. Er det normalt?

Svar:
Kære dig,
For at svare kort og præcist først og fremmest: det er helt helt normalt.
Det er meget forskelligt, hvornår man begynder at onanere, hvordan man gør det og hvor meget man gør det. Derfor er der som sådan heller ikke noget, der er "normalt" eller "unormalt". Nogle starter før de er 10, nogle efter, og nogle onanerer slet ikke. Nogle gør det hver dag, andre bare en gang imellem. Det hele er helt naturligt, normalt og sundt. Så ingen bekymring!
Håber du kan bruge mit svar!
Sophie