Sex

brevkassespørgsmål

Sex

brevkassespørgsmål af
Nikita
18 år
Oprettet 4 år 6 måneder siden

hej jeg har et spørgsmål.

Mig og min kæreste har lige haft sex og han kom i mig. Hvor lang tid går der før jeg tage tage en fortrydelses pille og hvilken slags fortrydelses Pille

Svar:

Hej Nikita

En fortrydelsespille virker kun, hvis man tager den indenfor 72 timer fra man havde sex. Altså tre døgn. Jo før man tager den, jo større er chancen for at den virker. Når der er gået tre døgn, er der ikke længere grund til at tage en fortrydelsespille, for der er det for sent.

Så hvis du er sikker på at du ønsker at sikre dig at du ikke bliver gravid, er det afsted til apoteket nu, i aften, hvis du ikke allerede har været der.

Hvilken fortrydelsespille du skal have kan de hjælpe dig med på apoteket.

Måske var det en god idé at gøre nogle overvejelser omkring prævention, så du ikke kommer i en lignende situation igen. P-piller, kondom eller noget helt tredje. Der er masser af mulighed. Det eneste prævention der ikke virker er sådan med at fyren skal nå at trække sig ud. Det er ikke prævention, og det virker ikke.

Så afsted til apoteket og få styr på din situation lige nu. Og måske en snak med lægen om prævention.

Mange hilsner Julie