Er jeg gravid?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Her for ca nogle uger siden var jeg sammen med min kæreste, og han gav mig finger, mens jeg gav ham handjob. Jeg kunne mærke at der kom sæd ud, og han tog hans hånd ned i hans bukser, hvorefter han gav mig finger igen. Jeg skal have min mens lige om 4 dage, men er begyndt at få ondt i maven, og har læst lidt om symptomerne på graviditet, og jeg har nogle af symptomerne, men ved ikke om det er noget med jeg snart skal have mens, og er bange for at jeg måske er blevet gravid.

Svar:
Mange tak for dit spørgsmål!
Jeg vil starte ud med at skrive, at det lyder meget usandsynligt at du er blevet gravid på den måde. For at kunne blive gravid skal man have samleje på samme tidspunkt som du har ægløsning. En finger med sæd på tænker jeg ikke er nok til at kunne blive gravid.
Ægløsnings tidspunktet:
Hvis du har en helt regelmæssig menstruationscyklus, har de allerfleste ægløsning 12-14 dage før, den næste menstruation starter
Jeg håber svaret hjalp dig lidt og at du allerede nu har fået din menstruation. Hvis ikke den er kommet og du stadig er i tvivl, kan du jo købe en graviditetstest og lave den, eller kontakte din læge :)
mvh læge Julie B