Er det virkelige det rigtige?!! Onani?!
brevkassespørgsmål af
Andrea
13 år
Hej jeg er Andrea! (Kom ved en fejl til først at skrive mine spørgsmål i ung-til-ung) Jeg har læst inde på cyberhus i meget få uger, men har dog alligevel fået en masse nyttig viden. Jeg er selv, ligesom jeg kan læse at mange andre også er, blevet meget optaget af onani. Jeg kan sagtens styre mig, men efter at have prøvet mig frem i omkring et år har jeg endelig fundet en metode som virker FANTASTISK på mig. Jeg læste for et par uger siden på nettet at man faktisk kunne bruge sin elektriske tandbørste. Jeg måtte lige bruge et par dage at tænke over det, men så gjorde jeg det; jeg tog tandbørstehovedet af der er beregnet til mine tænder, og pakkede så et helt nyt tandbørste hoved op og nu bruges det til det dernede.... jeg har tidligere prøvet og se om jeg kunne stimulere min klitoris med hænderne (ca. For et år siden) men der viste det sig at være alt for følsomt, så jeg droppede det, men da jeg så brugte tandbørsten som vibrator, var det pludselig udholdeligt- jeg kunne godt nyde det uden at det blev for meget... underligt! Jeg begyndte derefter at eksperimentere, jeg fandt blandt andet ud af at det var ekstra dejlig at give mig selv finger imens klitoris blev stimuleret. Så var det at det skete. Jeg fik muskelsammentrækninger og mine fingre trak sig hårdt sammen om skambenet inde i min skede- det var så min første orgasme som kom helt uventet. Det var ret vildt! Fra den dag af har jeg egentlig haft meget lyst til bare at have sex, sådan virkelig voldsomme lyster som bare kommer out of nowhere! Jeg har vitterligt bare haft lyst til at få en orgasme mere.... Og for højst et par dage siden hvor mine forældre var hjemme, besluttede jeg at nu var det nu. Så jeg pakkede min el tandbørste og mobil og fortalte mine forældre at jeg gik en tur- ikke overraskende da jeg tit går turer selv. Jeg gik ned til en skov som ligger forholdsvist tæt på mit boligkvarter. Jeg gik længere ind, så jeg var væk fra alle menneskerne og husene og stadig tæt nok på så jeg kunne se lysningen. Det var skide farligt, men jeg syntes nu alligevel det var lidt frækt! Jeg startede bare med at gøre det uden på mine trusser da jeg ikke turde tage andet af end mine shorts, men da der var gået noget tid og stadig ingen mennesker tog jeg også trusserne af... og det gik på præcis på samme måde som første gang jeg fik min orgasme... Nu har jeg så nogle spørgsmål: 1) jeg har tænkt over det og var det faktisk okay at jeg var halvnøgen ude i skoven? Jeg havde selvfølgelig ikke tænkt mig at gøre det foran andre mennesker, men er det lovligt at gøre det ude i skoven, dog uden for andre menneskers rækkevidde? 2) jeg har kun prøvet at få en klitorisorgasme, så jeg har også tænkt at jeg gerne ville prøve mig frem med en sprøjteorgasme... jeg har skam prøvet at massere g-punktet men jeg syntes ikke det sker en dyt? Kan du give mig et råd hvis du har prøvet det? Og er der evt. En guide? 3) nu er jeg selvfølgelig i puberteten og min tankegang bliver påvirket af hormonerne, men jeg syntes selv det er nogle rimelige heftige tanker og lyster jeg har... jeg er trodsalt kun 13 år! Men det at jeg længes efter at få en orgasme og jeg ved ikke hvad, gør mig i tvivl om det er normalt for folk på min alder! Jeg ved kun at min bedste veninde også onanere da vi er så tætte at vi har snakket om det, men i skolen fremstår det med onani som noget ulækkert og forbudt, men noget siger mig at der er flere ligesom mig der faktisk gør det. Dog for dét mig stadig i tvivl om det bare er mig og min veninde der er unormale på det plan. Kh den meget forvirrede pige:) PS god sommer!

Svar:
Hej Andrea.
Det er dejligt at høre, at du har fået en masse nyttig viden ved at være på Cyberhus, det er vi glade for at høre :-)
Når man kommer i puberteten og begynder at få tanker om onani og sex, så er det som en helt anden verden åbner sig for en, og det er naturligt at man får en masse spørgsmål om hvad der er normalt, hvad andre gør og hvad der er okay at gøre, så jeg vil bare springe direkte til dine spørgsmål:
1. Du spørger, om det er lovligt at være halvnøgen i skoven og onanere. Svaret er både ja og nej. For du må faktisk godt være nøgen i skoven, så længe det ikke støder andre eller man udviser "uanstændig eller anstødelig opførsel", som der står i loven. Og det vil nogen nok mene, at onani går ind under. Men det kræver, at der er nogen, der ser dig. Så jeg tænker, at svaret er nok, at hvis du er sikker på, at der ikke er nogen mennesker i nærheden, som kan blive stødt af at du onanere, så må du gerne være nøgen i skoven.
2. Du efterspørger gode råd til at få en sprøjteorgasme. For mange kvinder er det svært at få en sprøjteorgasme, så det er ikke nødvendigvis fordi du gør noget forkert, at der ikke sker noget, når du masserer g-punktet i skeden. Generelt ved man ikke så meget om kvinders underliv, og hvorfor der er nogen, der har lettere ved at opnå sprøjteorgasme end andre. Det betyder også, at der nok ikke er en enkel opskrift på, hvordan man får en sprøjteorgasme. Hvis du googler sprøjteorgasme guide dukker der et par sider frem, som du måske kan finde inspiration til. Og ellers så tror jeg, at det bedste du kan gøre, er at blive ved at prøve dig frem og være tålmodig. Og særligt med sprøjteorgasme, hvor tålmodighed er meget vigtigt, fordi det tager som regel lidt længere tid at opå end ved en almindelig klitorisorgasme. Det kan generelt godt tage lidt tid at lære sin krop og underliv helt at kende, og vide hvad der tænder en og gør en helt afslappet.
3. Jeg kan forsikre dig om, at det er meget normalt, at du som 13 årig begynder at have seksuelle tanker og lyster og er begyndt at onanere. Det er selvfølgelig meget forskelligt, hvornår tankerne og lysten opstår, men de plejer at opstå, når man kommer i puberteten, hvor hormonerne begynder at fylde godt i kroppen. Så du kan være helt sikker på, at der er flere end dig i skolen, der onanerer. Når man som du har fået sin første orgasme, så kan det også gøre, at tankerne om sex og onani fylder lidt mere, fordi du har oplevet hvor rart onani kan være. Men at du har tanker om sex betyder ikke, at du nødvendigvis skal handle på dem. De fleste unge i Danmark har først sex, når de er 16 år, men de fleste har onaneret i flere år inden. Så du kan være helt rolig - der er absolut intet i vejen med at du onanerer og har tanker om sex og er nysgerrig på det. Derfor er det også ærgerligt, at onani ikke fremstår som mere almindeligt, hvilket det er. Det er endda også sundt for vores helbred at onanere, så du må endelig ikke føle, at du er unormal.
Jeg håber, at du fik svar på dine spørgsmål. Og ellers er du meget velkommen til at skrive til os igen, både i brevkassen og chatten :-)
Mange hilsner Pernille