Min kæreste er alt for liderlig!

brevkassespørgsmål

Min kæreste er alt for liderlig!

brevkassespørgsmål af
Amanda
12 år
Oprettet 5 år 9 måneder siden

Hej jeg er en pige på 12 år! Jeg har en kæreste er meget glad for ham, men han er mega upassende til tider, ham klapper mig fx i røven i skoletiden, eller kommer og ligger mig ned og kysser mig i frikvarteret, han er dejlig at være sammen med i fritiden! Vi har lige haft sex og han lagde mig helt i gulvet pga det var så DEJLIGT! Nu vil han også have vi skal filme det så han altid kan huske hvordan man gør? Og det syntes jeg ikke om! Men han er mega dejlig og god til at bekytte mig og være kærlig bare ikke i skole tiden! Men han er rar og følsom og god til at lytte så tror jeg skal snakke lidt med ham næste gang inden sex? Pga så bliver han løsnet lidt op efter? Men! Problemet er også lidt det at jeg har haft sex med en anden mega lækker dreng! Og ved ikke hvem jeg skal vælge ham den Abde kysser fantastisk og er dejlig og rar og sød og kan ikke få nok af ham og han løber efter mig hvis jeg er ked af det! Så ved ikke hvordan jeg skal sige det her men tror nok jeg vælger ham nr 2 fyr men ved ikke hvordan jeg skal sige det! Håber i kan hjælpe! Kh en meget spørgsmålsstillende pige!

Svar:

Kære Amanda!

Jeg kan godt se, at det er en svær beslutning at skulle vælge mellem to fyre, som du godt kan lide. Jeg tænker, at det bedste du kan gøre, det er at følge din mavefornemmelse, og hvis den fortæller dig at det er den anden fyr, du skal være sammen med, så gå med den beslutning. Med det du beskriver så lyder det i hvert fald til, at selvom du også er glad for din nuværende kæreste, så gør han alligevel nogle ting, som du ikke bryder dig om, og det er ikke okay. Det er ikke okay, at han klapper dig i røven i skoletiden eller kysser dig foran alle andre, hvis du ikke kan lide det, så jeg tror, at det er en rigtig god idé at snakke med ham om det, og fortælle ham at du ikke bryder dig om hans måde at være på i skoletiden. Det er rigtig vigtigt, at man lytter til og taler med hinanden, når man er i et forhold, og at man ikke gør noget, som den anden ikke bryder sig om eller har lyst til.

I forlængelse af det vil jeg også rigtig gerne knytte en kommentar til det, du skriver med at filme, at I har sex, for det synes jeg virkelig, at I skal overveje, om er en god idé. At filme sex kan måske virke harmløst eller som en sjov eller fræk idé i situationen, men sådan en video eksisterer også bagefter, og den kan hurtigt ende hos vennerne eller på nettet, og det er virkelig ikke sjovt, for når noget først er på nettet, så er det der forevigt. Du skriver også, at du ikke synes om ideen, og det er vigtigt. Det er så vigtigt, at du holder fast i, at du ikke har lyst til at filme sex, og at du ikke ender med at gøre det alligevel, fordi du gerne vil gøre den her eller en senere kæreste glad. Det kan man gøre på så mange andre måder, og derfor skal man ikke sige ja til at filme sex, bare fordi ens kæreste gerne vil. Det kan være så svært i situationen både for dig men også din kæreste at se alle konsekvenserne af det, hvis den video slipper ud, så for at passe på både dig selv men også din kæreste, så vil jeg klart fraråde dig at sige ja til det. At din kæreste siger, at det er så han altid kan huske, hvordan man gør, det tænker jeg heller ikke er en god grund til at filme det. Sex er sjældent ens fra gang til gang selv hvis det er med den samme person, og der er heller ikke nogen rigtig eller forkert måde at gøre det på, så derfor tænker jeg ikke at der er nogen grund til at have en video, som viser, "hvordan" man gør.

Samtidig så er sex også mere en oplevelse, som man deler med et andet menneske. En oplevelse som man nyder i øjeblikket, og som man selvfølgelig gerne må og kan tænke tilbage på, men som ikke nødvendigvis skal genleves ved at se en optagelse af det. Jeg tænker, at det er langt bedre at lade sex være noget, som du nyder i øjeblikket med en du stoler på og holder af. Det er enormt vigtigt, at du er tryg og ikke føler dig presset til noget, du egentlig ikke har lyst til.

Du skriver til sidst, at du ikke ved hvordan du skal sige det, og jeg er lidt usikker på, om du mener, hvordan du skal sige til din nuværende kæreste, at du gerne vil slå op, eller om det er, hvordan du skal fortælle den anden fyr, at du hellere vil være sammen med ham, men uanset så tror jeg, at det bedste er at være ærlig. Du kan fortælle hvad du føler, og hvorfor du føler, som du gør. Fortælle din kæreste, at du holder af ham og synes at han er sød, men at der er ting, han gør, som du ikke bryder dig om, og at der er en anden, som du hellere vil være sammen med. Og fortælle den anden fyr, hvorfor du synes at han er sød, og at det er derfor, du gerne vil være sammen med ham. Man kommer så langt med ærlighed, og det tror jeg også, at du vil gøre i den her situation.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at det kan hjælpe dig lidt på vej!

Mange varme hilsener fra Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål