Sex med min elskede er for kedeligt :(
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Hej Cyberhus, vil starte med at sige tak for de mange forskellige ting som i har hjulpet med.
Men nu står jeg i en svær situration igen. Min kæreste og jeg har været sammen i 3 år,
og jeg elsker ham af hele mit hjerte, men jeg synes at sex bliver for kedeligt, da jeg
åbentbart ikke kan få en orgasme, ud over det, så laver vi alverdens stillinger, og har det sjovt med det, men savner det FANTASTISKE ved sex, for den føler jeg desværre ikke.
Jeg er meget lav, og han er meget høj, så der er begrnsninger på hvad vi kan, håber i kan hjælpe. en ked af det 20 årig. Da jeg desværre snart ikke kan holde det ud mere, af det er så kedeligt.

Svar:
Kære dig
Tak fordi du har skrevet ind til vores brevkasse. Jeg kan forstå på dit brev at du har en kæreste, som du er glad for, men at du oplever jeres sex som kedeligt - særligt fordi du oplever ikke at kunne få en orgasme. Det lyder til at det er noget der fylder rigtig meget for dig, og som måske ender med at du ikke vil være kærester med ham mere.
Først og fremmest synes jeg du skal vide at der er rigtig mange kvinder som har svært ved at få orgasme. Det kan der være rigtig mange grunde til, men heldigvis er der også mange ting man kan prøve. Som du selv skriver, så er en af mulighederne at man prøver andre stillinger, men det er langt fra det eneste. Nu vil jeg fortælle dig lidt om de kvindelige orgasmer, og komme med nogle gode råd til hvordan du kan opnå dem - måske har du allerede hørt noget af det i forvejen:
Der er mange kvinder som tror at orgasmen er noget som "bare" kommer, men det kræver at man øver sig og selv tager ansvar for at få det til at lykkes. Der findes tre former for kvindelige orgasmer - skede, klitoris og g-punkt.
De fleste giver forestiller sig at skede orgasmen er den "rigtige" orgasme, men det er også en af de orgasmer som, for mange, kan være svar at opnå. En skedeorgasme karakteriseres ved en række rytmiske ufrivillige sammentrækninger i den nederste del af skeden og i bækkenbundens muskler. Jeg ved godt at det lyder meget teknisk, og i bund og grund vil oplevelsen være forskellig fra kvinde til kvinde. Uanset oplevelsen, betyder skedeorgasme, at det er sket kun ved stimulation af skeden - altså at hans penis bevæger i dig, og uden at røre klitoris. Der er nogen kvinder som nemt kan få mere end 1 skedeorgasme i træk, men de fleste vil ofte kun opleve en ad gangen. Der er også nogen kvinder som oplever at have nemmere ved at få skedeorgasme hvis manden putter en finger i anus, eller hvis de dyrker analsex og manden så giver en eller to fingre i skeden imens.
En klitorisorgasme er noget som de fleste kvinder kan få. Her handler det om at røre ved klitoris - noget som de fleste kender fra når de onanerer. Det kan være forskelligt hvor meget berøring der skal til - nogen skal trykke hårdt med cirkellignende bevægelse og andre skal bare mærke et svagt tryk, for at orgasmen kommer. Man kan også få forskellige hjælpemidler til at stimulere klitoris - f.eks. vibratoræg, men for de fleste kan det klares med en finger eller to. Orgasmen vil på mange måder ligne skedeorgasmen, men den føles måske en anelse mere overfladisk - det vil sige, at der ikke kommer de helt samme sammentrækninger i skeden. Men derfor er den ikke mindre dejlig! Du kan foreslå din kæreste at han leger med din klitoris mens I dyrker sex - prøv f.eks. at dyrke sex i ske (så han kan nå din klitoris) eller hvis du rider ham, så han kan røre din klitoris imens. Husk at det er vigtigt at du fortæller ham hvornår det er godt, da det kun er dig der kan mærke det. Der er også mange kvinder som foretrækker selv at røre ved klitoris, imens manden koncentrerer sig om at føre penis ind og ud af skeden. Det kan være en god ide for dig at øve dig ved at onanere, eller få din kæreste til at øve sig ved at onanere på dig (altså lege med din klitoris uden at I dyrker sex). Der er nogen kvinder som kan komme flere gange efter hinanden med klitorisorgasmer, men der er også mange som oplever at klitoris bliver lidt øm efter den første orgasme.
Den sidste form for orgasme er g-punkt og der er egentlig blandede meninger om hvorvidt den skal tælles med. G-punkts orgasmen er opkaldt efter en tysk-amerikansk gynækolog som mener at nogle kvinder har et særligt følsomt punkt, et par centimeter inden for i skeden. Punktet sidder i skedens forvæg, ret tæt på urinrøret, som løber foran skedevæggen. Hvis g-punktet stimuleres kan det også medføre at kvinden får en såkaldt sprøjteorgasme, hvor hun udsender en væske. Lidt på samme måde som når manden får udløsning. Det er ikke nemt at få en g-punkts orgasme, fordi det kræver at enten du eller manden ved hvor I skal lede. Du kan læse mere om g-punktet her
Uanset hvilken orgasme du får, så vil du måske opleve at bevidstheden vinder lidt, du bliver lidt svimmel, du spænder i kroppen, du kort holder vejret eller ufrivilligt siger lyde (stønner, piver eller der er endda nogen som skriger). Du vil desuden mærke en dejlig kilden ud i kroppen. Selve følelsen kan være rigtig svær at beskrive, fordi det føles forskelligt fra kvinde til kvinde, og endda fra orgasme til orgasme. Nogle er store, nogle er små.
For at få orgasme er det også vigtigt at du kan slappe helt af - uden at være helt slap. Du skal stadig tage ansvar for din orgasme og ikke bare ligge fladt, men du skal samtidig give dig selv lov til at give helt slip. Det kommer højst sandsynligt også til at kræve at I øver jer, men jeg er sikker på at det nok skal lykkes for dig at få en orgasme. Imens I øver jer, så kan I måske aftale at målet er at du får orgasme hver gang - så hvis det ikke lykkes mens I dyrker sex, så brug tid på at onanere sammen bagefter eller han kan give dig oral sex. Husk igen, at det er vigtigt at du fortæller ham hvad du godt kan lide og hvad der føles rart. Jeg vil helt klart også anbefale dig at kigge nærmere på forskellige former for sexlegetøj, særligt vibratorægget - kaldet et æg pga. dets form. De fleste mænd synes bestemt også at det er frækt hvis man begynder at eksperimentere en lille smule, og han er sikkert enig i at det er vigtigt at du også får orgasme. Jeg håber desuden at du har snakket med ham om det, eller i hvert fald vil overveje at gøre det, fordi I er sammen om det her. Og han vil da helt sikkert også foretrække at I begge to får orgasmer, og at I bliver ved med at være kærester.
God fornøjelse!
Jeg håber at du kan bruge mit svar! Ellers er du meget velkommen til at skrive igen eller besøge vores 1-1 chat.
Venlig Hilsen
Signe