Er det mærkeligt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Brevkasse
Jeg er en pige på femten år, som har et stort drengeproblem.  For cirka en måned siden, da jeg var i sommerhus med mine venner, fik jeg en flirt over weekenden med en af mine bedste venner. Han er lige kommet ud af et forhold der var ret seriøst. Vi aftalte at det bare var det, men lige siden vi kom hjem har vi fortsat vores flirt. Hans eks går på vores skole og hver gang hun ser mig, sender hun mig dræberøjne. For en uge siden endte vi med at have sex efter en fest,  og nu har det været rundt til hele vennegruppen. Jeg syntes han er super sød, men der er en udløbsdato på vores forhold da jeg skal til USA i et år efter sommerferien. Derfor ved jeg ikke om jeg bare skal fortsætte med vores flirt og se hvor det ender, eller om jeg bare skal stoppe det nu. Jeg kan virkleig godt lide ham, men er ikke sikker på om jeg kan lide ham som kæreste, eller om jeg bare syntes det er sjovt da det er nyt og spændende. Er vores forhold mærkeligt? hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej med dig
Det lyder da dejligt, at du har fundet en, du har det godt med og som du synes er supersød!
Og nej, der er intet mærkeligt ved jeres forhold. Det er helt naturligt at have nogle tanker omkring jeres forhold, især når man ung og skal finde ud af, hvordan det overhovedet er at være i forhold. Et kæresteforhold kan være meget forskelligt, men det vigtigste er, at man har det godt, er tryg og glade for hinanden. Jeg er sikker på, at du ikke er den eneste, der har haft den tanke. Jeg kan godt forstå, hvis du går med mange overvejelser omkring jeres forhold, når du skal til USA efter sommerferien. Det er helt naturligt, når der sker store forandringer, og det er kun nogle gode overvejelser, du gør dig.
Øv, det lyder da rigtig træls, at hans ekskæreste sender dræberøjne til dig. Det lyder ikke rart for dig. Det kan være, at hun har svært ved, at han nu har fundet en ny, han er blevet glad for. Det kan også være, at hun er over ham, men måske skal hun bare vende sig til det. Det er selvfølgelig ingen undskyldning. Jeg kan godt forstå, at det er ubehageligt for dig. Det er vigtigt at sige, at du ikke har gjort noget forkert - også selvom hun måske føler det.
Det er selvfølgelig svært at sige, hvad du skal gøre, men jeg tror, at det er vigtigt, du lytter til dig selv. Det vigtigste er, at du har det godt med det. Det kan selvfølgelig være svært, hvis I bor så langt væk fra hinanden og der går lidt før I ser hinanden igen, men der er mange måder man kan være sammen på. Det kan foregå på FaceTime eller sociale medier, hvor I kan se hinanden. Det er selvfølgelig ikke det samme, men man kan alligevel ses på en måde, som også kan være en god.
Du skriver, at du kan lide ham, men er usikker på om du kan lide ham som kæreste. Det kan være I bare skal tage det stille og roligt, så I kan lære hinanden bedre at kende og så kan du mærke efter, hvordan du har det. I behøver måske ikke at have en titel som kærester, men måske bare gode venner, der godt kan lide hinanden? Det er jo også helt fint! Der er fortsat lidt tid til sommer, så I har mulighed for at lære hinanden bedre at kende. Jeg kan godt forstå, hvis du er i tvivl om det bare er nyt og spændende, og det er også helt okay! Men, hvis du giver det lidt tid, så kan du måske finde ud af det? Jeg tror også, at det er vigtigt, at du fortæller ham, hvordan du har det, og hvilke tanker, du har gjort dig omkring jeres forhold - måske han har det på samme måde.
Jeg kan godt forstå, det er svært at fortsætte jeres flirt, fordi man netop kan være bange for at blive ked af eller såret, hvis man bliver glade for hinanden og du så skal et år til USA. Men det kan også være man får en rigtig god og dejlig tid sammen. Igen, så tror jeg, det er vigtigt, at du mærker efter. Du kender dig selv bedst! Du skriver også, at han lige er kommet ud af et seriøst forhold, så måske kan det give jer begge to tid til at finde ud af, hvad I skal være for hinanden.
Jeg håber det bedste for dig! - Og god tur til USA efter sommer
De bedste hilsner,
Nikita