Er det farligt

brevkassespørgsmål

Er det farligt

brevkassespørgsmål af
Angel
15 år
Oprettet 1 år 5 måneder siden

Hej, jeg ved ik om det er farligt at onanere op til flere gange om dagen, min penis er ik den største Men bliver den støre med alderen

Svar:

Hej Angel

Det er godt du spørger, for man kan nemt blive bekymret.

Jeg kan heldigvis berolige dig. Det er overhovedet ikke farligt at onanere. Lige meget om man gør det ind imellem, eller flere gange om dagen så er det ikke skadeligt. Ja, okay, hvis man onanerer 20 gange på en dag, kan det godt være at man bliver en smule øm, men som udgangspunkt kan du altså bare følge din lyst, og onanere lige så meget, som du synes er rart. Det skader ikke.

Drenge og mænd vokser faktisk helt indtil de er i starten af 20´erne, så din penis kan godt vokse mere. Jeg kan selvfølgelig ikke sige om den gør, men jeg kan blot sige at din krop nok først er færdig udviklet om 5-7 år. En gennemsnitlig penis er mellem 10-18 cm lang, når den er stiv, så måske er din penis allerede på en størrelse, der er indenfor det normale? Hvis ikke, så giv det tid, og se om ikke det kommer, for du har som sagt nogle år tilbage at vokse i, endnu.

Mange hilsner Pedro

Pedros billede
Pedro fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål