Kløe

brevkassespørgsmål

Kløe

brevkassespørgsmål af
Anna
15 år
Oprettet 1 år 5 måneder siden

Hej jeg hedder Anna, jeg er 15 år.. 16 her til december. Jeg har længe haft kløe i skeden.. Jeg ved ikke hvad det er og har ikke lyst til at gå til mine forældre med det.. Jeg har haft det 2 gange før, men det er gået væk.. nu har det været der i 2 måneder..

Svar:

Kære Anna.

Tak for dit spørgsmål til brevkassen!
kløe i skeden kan være noget så ubehageligt. Der kan findes mange forskellige årsager til det.

Typisk skyldes det en øget svampe flora, hvor man vil få mælkehvidt og klumpet udflåd. Nogen gange kan det gå over af sig selv, hvis ikke er det vigtigt at få behandlet det! Hvis du er seksuelt aktiv kan tørhed i skeden også skyldes en seksual overført sygdom, hvilket kan være farligt. Jeg vil derfor råde dig til at gå til lægen og få undersøgt årsagen til det. Det kan typisk gøres nemt med en lille undersøgelse.

Ellers snak med din mor, det kan være hun har et godt bud på hvad det kan være.
Hvis I tænker at det er skedesvamp, så kan du bl.a. På apoteket købe Canesten creme og stikpiller i håndkøb til behandling af dette.
God bedring,

mvh læge Julie B

JulieBs billede
Julie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål