Elsker hende ikke

brevkassespørgsmål

Elsker hende ikke

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 2 uger 2 dage siden

Hey, jeg gerne vil slå op med min kæreste fordi jeg ikke længere har de samme følelser, men jeg vil virkelig ikke såre hende. Hvordan kan jeg gøre det på en måde, der er så skånsom som muligt? Vi har været sammen i lidt mere end et år og hun betyder meget for mig, så jeg vil virkelig ikke gøre hende ked af det. Hvad gør jeg lige her. Hvordan skal jeg gøre det og hvad skal jeg sige?

Svar:

Hej med dig

Forhold er ikke det letteste at blive klog på. De går op og ned og følelser kan gå op og ned.  Det er en naturlig del af livet og nogle gange er man i en situation, hvor man må bide i det sure æble og fx slå op, hvis man ikke har de samme følelser. Det er aldrig rart at skulle såre nogen. Især hvis man faktisk holder rigtig meget af vedkommende, som det lyder til, at du gør med din kæreste. Så jeg kan virkelig godt forstå, du ikke ved, hvordan du lige skal gøre det på en god måde.

Du spørger, hvordan du kan slå op på en skånsom måde, og jeg deler lige nogle ting, jeg bliver mindet om:

Når du skal slå op med hende, kan du overveje, om du kan sørge for, at I er uforstyrrede og ikke har travlt. Du skal vide, at hvis hun holder af dig, så vil hun højst sandsynligt blive såret. Så selvom det kan være fristende at gøre samtalen så kort som muligt, så kan det alligevel godt tage tid. Så det kan du minde dig selv om, hvis det er svært at være i. Hvis hun bliver ked af det, så kan du give hende god tid, og evt fortælle hende, at det er forståeligt.

I forhold til, hvordan man siger tingene skånsomt, så tror jeg, at man kommer langt med at sige tingene med rolig stemme. Måske kan du have skrevet noget ned, på forhånd, som du læser op, hvis der er noget, du gerne vil huske at sige.

Det kan også være, I kan gå en tur imens, så I ikke siger lige overfor hinanden og så du måske ikke kigger direkte ind i hendes ansigt, men ned på jorden. Det kan være rart for nogle.

Måske er der dukket nogle ideer op i dit hoved, imens du har læst tankerne her og du skal vide, at der findes 1000 forskellige gode måder at gøre det på, så der er et ret bredt udvalg af muligheder. Det er både dejligt og besværligt, ikke? Men jeg håber, du finder en løsning, du kan være i.

De bedste hilsner

Mai

Mais billede
Mai har svaret på dette spørgsmål