Kærlighed
brevkassespørgsmål af
Mr. Nobody
20 år
Hejsa, Det er sådan at jeg mødte en sød pige til en festival gennem en fælles ven. Jeg kunne bare mærke at hende skulle jeg møde igen. Der går et par dage og jeg får at vide hun havde spurgt efter mig en af de dage jeg ikke var der, så følelsen var gensidig. Jeg får så fat i hendes nummer gennem vennen, og vi begynder så at skrive lidt frem og tilbage. Så er jeg ude at rejse og skriver lidt med hende, hvor hun i sjov spørger om jeg havde købt en lille ting til hende, jeg synes ideén lød sjov, så det gjorde jeg. Jeg kommer så hjem og får skrevet at jeg havde en ting til hende (Hun blev overrasket, da hun ikke lige havde regnet med jeg gjorde det). Så er der en fest, hvor vi igen ses. Jeg bliver fuld og får så sagt hvordan jeg har det med hende (følelser for hende). Efterfølgende prøver jeg at få sat en lille date op med hende, men hun havde ikke tid. Jeg prøver så lidt igen, hvor hun svarer det ikke var så godt i hverdagene. Nu kommer min tvivl så. For det er som om samtalerne bliver korte med korte svar og lange svartider. Er interessen/gnisten ved at gå lidt af igen? Det kan godt være jeg overdriver, men da jeg ikke har haft denne følelse før, er det svært for mig at skelne mellem forskellen. Håber i måske kan hjælpe mig med næste step. På forhånd tak

Svar:
Kære Mr.Nobody
Det lyder til, at du er i en lidt kringlet og forvirrende situation, hvor det kan være svært at tolke helt præcist, hvad der foregår.
For at gøre mit svar mest læsevenligt og overskueligt vil jeg dele mit brev op i råd som du måske kan overveje at gære brug af:
Giv plads: Det her virker måske lidt modstridende når du gerne vil hende, men det er vigtigt at give hende lidt plads og tid til at overveje hendes følelser. Hvis samtalerne er blevet kortere og svartiderne længere, betyder det ikke nødvendigvis hun ikke vil snakke med dig. Måske kan det betyde, at hun har travlt med skole/arbejde, er i tvivl, eller måske ikke ved, hvordan hun skal håndtere situationen lige nu.
Nogle gange kan man godt ubevidst virke lidt for intens, hvis man er meget ivrig efter at fortsætte kontakten, og det kan give bagslag og gøre personen vil trække sig. Så hvis du giver hende lidt plads kan du måske hjælpe hende til at mærke efter, hvordan hun har det med dig.
Åben og ærlig kommunikation: Det er ingen hemmelighed at åben og ærlig kommuniktation er en deal-breaker i en hver relation. Hvis du føler, at gnisten begynder og forsvinde, samt du er i tvivl om, hvor hun står, kan det være en god ide at tage en snak med hende om det. Vær åben, men uden at lægge for meget pres på. Du kan fx sige noget i stil med: "Jeg vil gerne høre, hvordan du har det med os. Jeg syntes du er sød og god at snakke med, og jeg er nysgerrig på hvor vi to står, men jeg vil også gerne vide, hvordan du har det med det hele."
Vær tålmodig: jeg ved dette råd også kan virke frusterende når du gerne vil hende, men hvis hun virkelig er interesseret, men måske bare har travlt eller har brug for tid til at tænke, så vil hun nok vende tilbage til dig før eller siden. Nogle gange er det bedst at give folk lidt tid, samtidig med du fortsætter med at leve dit eget liv.
Fokuser på dig selv: Uanset hvad udkommet af situationen bliver, er det altid en god ide at fokusere på sig selv, dine interesser, og det, der gør dig glad. Det kan også gøre dig mere attraktiv, fordi det viser, at du ikke er afhængig af hendes opmærksomhed for at være glad og have det godt.
Men hvis jeg skulle give dig et helt konkret råd til det næste skridt kunne det fx være at tage et lille skridt tilbage og lade hende tage initiativet. Hvis hun somsagt er interesseret, så vil hun række ud. Hvis ikke, så har du i det mindste givet hende muligheden for at vise du gerne vil hende. Men husk også på der altid er andre fisk i havet, så selv hvis hun ikke har det som dig, er der helt sikkert en anden pige, der vil syntes om dig 😉
Håber mit skriv kan hjælpe dig, og jeg vil ønske dig al held og lykke med kærligheden.
Med venlig hilsen Kylie.