Jeg er usikker

brevkassespørgsmål

Jeg er usikker

brevkassespørgsmål af
Anna
11 år
Oprettet 2 år 2 måneder siden

Hej. Jeg ved ikke om jeg skal sige at jeg god kan lide ham jeg godt kan lide. Det er bare så svært

Svar:

Hej Anna

Det er så skønt at være rigtig glad for en anden, men det er samtidig svært, at finde ud af hvad man så skal gøre.

Der findes ikke én bestemt måde at gøre det på.

Du kan jo håbe på at han også er vild med dig, og at han siger noget først. Fordelen ved den løsning er at man ikke selv skal være helt så modig, men ligesom bare kan vente på at den anden gør noget.

Ulempen ved den løsning er, at han måske aldrig gør noget. Måske fordi han ikke føler det samme. Måske fordi han er endnu mere nervøs for at sige noget.

Så kan du vælge selv at gøre noget, og det har jo den store fordel, at så ved du at der sker noget. Du finder ud af om han også er vild med dig, og om der ligesom kan blive noget mellem jer.

Ulempen er selvfølgelig at du måske får et svar, som du ikke kan lide, hvis han nu siger at han ikke er vild med dig.

Hvis du spørger mig, så synes jeg altid man skal give det en chance. Hellere få et svar, og finde ud af om man kan lide hinanden, end at gå og være vild med nogen, men aldrig finde ud om det er gengældt.

Hvis du beslutter dig for at fortælle hvordan du har det, så kan du sige det lige ud. Det virker rigtig godt for nogle. Andre kan bedre lide at gå lidt mere forsigtigt frem. Måske bare begynde at snakke mere sammen. Følges til skole, hænge ud i frikvartererne og på den måde vise den anden at man er interesseret.

Jeg ved ikke hvad der vil være bedst for dig, men håber du finder en god løsning, så kærligheden kan blomstre.

Mange hilsner Tanja

Tanjas billede
Tanja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål