Drenge vil kun have min krop
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej
Jeg skriver, fordi der er mange drenge (sådan på sociale medier osv.) der er interesserede i mig, og som jeg skriver med osv. Men det er som om, at det ALTID kommer til at handle om noget seksuelt. De vil have mig til at sende nudes eller vil mødes (med rigtig mange forventninger om, at vi skal have sex og lave alt muligt). Jeg ville ønske, at jeg bare kunne have en samtale med en dreng, der mhandlede om alt muligt andet også - en dreng der rent faktisk ville lære mig at kende og måske er interesseret i at få et forhold i stedet for kun at lave seksuelle ting. Jeg har faktisk ikke engang mistet min mødom endnu, men det går alle de her drenge bare ud fra, og det gør mig sådan lidt utilpas, at der ikke bliver snakket om andet, så jeg prøver altid at vende samtalen til at omhandle noget andet. Jeg har også besluttet mig for, at jeg ikke sender nudes, da jeg bare ikke lige føler for, at der er alle mulige drenge, der skal have billeder af min krop liggende på deres telefon. Jeg forklarer dem ofte alle disse ting, men det bliver altid ved, og de bliver ved med at prøve at overtale mig.
Jeg har også besluttet mig for, at jeg ikke ønsker at møde alene op med en dreng, som jeg ikke kender, da jeg har haft nogle lidt underlige oplevelser med dette. Jeg har også besluttet, at jeg helst vil miste min mødom til én, jeg kender, eller i det mindste én, som jeg har mødt mere end en gang, og hvor der ikke er alle mulige forventninger til mig. Jeg vil også gerne have, at personen skal vide, at jeg ikke har været sammen med nogle før, og det føler jeg mig overhovedet ikke tryg ved at fortælle til de her drenge, så jeg har besluttet mig for, at der ikke skal ske noget med dem, jeg skriver med (skriver med nogle drenge i forskelliege perioder, ikke på samme tid. Jeg er bare endt i den samme situation hver gang nærmest).
Selvom jeg har taget disse beslutninger, føler jeg mig lidt presset af de her drenge, selvom de fleste af dem også er søde og forstående. De har bare misforstået mig fuldstændig og kan ikke have en samtale med dem, der ikke handler om sex. På en eller anden måde, får det mig også til at føle, at jeg måske begår en fejl? At jeg måske skulle give dem en chance og får det overstået? Selvom jeg jo i bund og grund godt ved, at det måske ikke er det helt rette at gøre.
På forhånd tak for hjælpen.

Svar:
Kære dig,
Jeg er virkelig glad for, at du har skrevet herind. Du beskriver en masse oplevelser, som du helt sikkert ikke er alene om at opleve. Det, du beskriver sætter også gang i en masse ting i mig, og jeg vil rigtig gerne dele mine tanker med dig.
For det første. Du skal ALDRIG gøre noget, du ikke selv har lyst til. Ligegyldig hvor meget de presser, tigger, beder og kaster sig på knæ. Et nej er et nej. Der er ikke noget som helst galt med, at du siger nej. Det er DEM, der opfører sig respektløst, når de bliver ved at presse. Det er en sårende opførsel, men desværre måske noget, som stadig ligger meget i vores kultur. Jeg tror desværre, at langt de fleste piger og kvinder har oplevet og oplever at blive presset til sex og presset til at sende nudes, selvom de ikke rigtig har lyst (dermed ikke sagt at drenge ikke også oplever det). Jeg tror, det har noget at gøre med, at det stadig i vores kultur er drengen, der skal være den der vil have noget, og pigen den der giver noget. Det er rigtig ærgerligt, for det kan skabe nogle enormt svære situationer, hvor man måske kommer til at gøre noget, man ikke rigtig har lyst til, fordi man føler, det er forventet. Det kan både være, at man ender med at sende nudes uden at have lyst, men det kan også være, man ender med at presse helt vildt for at få nudes, selvom man godt ved, at det går langt over grænsen for den anden.
Men endnu en gang, du må ALTID sige nej. Man kan komme til at føle en dårlig samvittighed over at sige nej. Det kan måske være fordi drengen simpelthen direkte siger, han bliver ked af det, eller måske bliver han vred, hvis man siger nej. På den måde kan man komme til at føle, at man gør noget forkert ved IKKE at sende nudes eller have sex. Du gør intet forkert. Det vigtigste er, at du lytter til dig selv. Din krop er din, og du skylder den ikke til nogen.
Du skriver i din besked en hel masse gode tanker og overvejelser, synes jeg. Du har gjort dig en masse tanker om, hvordan du gerne vil have, at det hele skal foregå, og du har også tænkt over, hvad det egentlig er, du gerne vil have fra de her drenge - altså meningsfulde relationer der ikke handler om sex. Derfor kan jeg virkelig også godt forstå, at det er vildt ubehageligt, når de bare bliver ved med at prøve at overtale dig til noget andet. Og igen igen igen, det er slet ikke i orden, at de presser dig. De skal lytte til og respektere dine følelser og dine behov. Jeg har enormt meget respekt for din klarhed omkring, hvilken type relation, du gerne vil have - det er sejt og stærkt at stå ved det, og det er præcis den type relation, du fortjener.
Du har en masse tanker om, hvordan du gerne vil have din første gang er, og jeg kan tydeligt mærke, at det betyder meget for dig. Derfor synes jeg også, det er mega vigtigt, at du holder fast i det her og lytter til dig selv. Det kan sagtens være, at de her drenge til tider er vildt søde og forstående, men det betyder altså ikke, at du skal eller burde have sex med dem. Det er DIG, der bestemmer, hvem du har sex med. Jeg tror godt selv, du kan mærke, når du møder den, du gerne vil have sex for første gang med. Umiddelbart vil jeg sige, at hvis du ikke føler dig sikker på nogle af de her drenge lige nu, jamen så er det nok ikke én af dem. Man kan sagtens føle et pres for at skulle "få det overstået", som du også skriver. Det er der selvfølgelig heller ikke noget galt i, så længe man føler sig tryg og har det godt med det, man gør. Men der er altså heller intet galt i at vente. Du har masser af tid, og du skal nok møde en hel masse søde fyre, der er helt vilde med dig som person, og bare ikke kan få nok af dine tanker - hvor sexen så bliver en dejlig bonus.
Jeg håber, du kan bruge mit svar. Held og lykke, og skriv endelig igen, hvis du er i tvivl om noget!
Kærlig hilsen
Sophie