Dråber af urin

brevkassespørgsmål

Dråber af urin

brevkassespørgsmål af
Marcus
13 år
Oprettet 1 år 1 måned siden

Så på det seneste har jeg haft lidt problemer med, at der kommer lidt urin ud en gang imellem. Det sker dog mest, lidt tid efter jeg har været på toilettet. Hvis jeg f.eks. nyser eller hoster, kan der godt komme en dråbe tis ud, hvilket jeg synes er mega træls, fordi det kan ske op til flere gange om dagen. Jeg har prøvet at sidde på toilettet i lang tid for at få tømt blæren helt, men uanset hvad jeg gør kan jeg ikke stoppe det. Har i nogle ideer, til hvad jeg kan gøre, for at undgå at der kommer lidt urin ud?

Svar:

Hej med dig,

Det lyder irriterende. Det kan lyde som om du ikke helt får tømt din blære. Du kan prøve den metode, der hedder "tripple voiding". Den går ud på at man forsøger at tisse tre gange i træk med et par minutters mellemrum. Du skal sætte dig godt til rette med let spredt ben og fødderne i gulvet. Du skal give dig god tid til at tisse. Når du mener, at din blære er tom, vasker du hænder og går rundt i 2-3 min. Gentag disse step tre gange i alt.

Det kan godt kræve lidt øvelse at vænne sig til teknikken. Såfremt det ikke hjælper, tænker jeg, at det vil være en god ide at få en tid hos din egen læge og få en snak om det.

Jeg håber, tripple voiding hjælper dig.

Mvh Louise, læge

LouiseSs billede
Louise fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål