Kæmpe bums på penis og testiklen

brevkassespørgsmål

Kæmpe bums på penis og testiklen

brevkassespørgsmål af
Oliver
17 år
Oprettet 1 år 1 måned siden

Hej - Jeg er en dreng på 17 år. Jeg har det seneste 2 år oplevet jeg får bumser på dilleren, men gik væk efter få dage. Her for 2 uger siden fik jeg en bums imellem min diller og testiklen. Den er vokset sig støre og støre hvor det gør ondt pga mine bukser presser på det. Det endte med st blive 2cm i omkreds. Idag da jeg kom ud af badet gik der hul i “bumsen” hvor det ser helt normalt ud med det hvide men der kom flere huller og tilsidst blødte det unormalt meget, og den er faktisk ikke blevet mindre bumsen selvom jeg var brugt 7 stykker toiletpapir for at gå det hvide væske tøret af. Nu har jeg lagt er stykke papir nede ved testiklen og det klør rigtig meget. Burde jeg at ringe til lægen.

Svar:

Kære Oliver

Tak for din besked.  Jeg vil helt klart anbefale dig at gå til lægen ja. Det kunne godt lyde som en lille byld, og hvis den ikke er tømt helt, skal man muligvis fjerne den eller behandle den med antibiotika.

Du beskriver også at du har haft tendens til bumser igennem 2 år på penis. Det synes jeg også du skal tale med lægen om, og få dem vurderet.

Måske der kan være tale om andet end bumser, fx en hudsygdom, som skal behandles på en tredje måde. Men vigtigt at gå til læge. Jeg ønsker dig god bedring.

Mvh Maj

Maj fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål