Dobbelt eller en lang orgasme?
brevkassespørgsmål af
Liva
14 år
Når jeg er med mig selv plejer jeg enlig bare at få en lille kort orgasme. Men så her i weekenden sov jeg hos en veninde. Om morgen gad vi ikke rigtig stå op og lå bare og hyggede og snakkede og nussede hinanden. Jeg har aldrig prøvet at blive nusset af andre før. Det endte med at jeg skulle komme og da jeg så trode jeg var færdig så enten blussede den op igen eller også var det en ny? Jeg har aldrig prøvet det før men det var sygt dejligt og længe men jeg var også træt bagefter. Jeg ved ikke så meget om det, kan det have været en dobbelt eller var det bare en lang en? Jeg har aldrig prøvet at få det, kan det være fordi jeg var sammen med en og ikke bare med mig selv? Vi snakkede meget om den bagefter og jeg var sygt glad men ved altså ikke helt hvad det var?

Svar:
Hej Liva
Man kan sagtens få to orgasmer inden for kort tid, og man kan også få orgasmer, som varer længe og kommer i bølger. Det er derfor svært for mig at sige, hvad det præcist var, du oplevede af de to ting. Der findes nemlig mange forskellige orgasmetyper, og hvis du har lyst, kan du læse lidt mere om dem hos femina her. Det kan også sagtens være, at orgasmen føltes anderledes, fordi du var sammen med en. Det kan have føltes mere intenst og intimt, og det kan have gjort orgasmen bedre for dig, at det var sammen med en anden. Det, tror jeg, er meget normalt at opleve.
Jeg håber, at jeg fik svaret på dine spørgsmål. Hvis du har flere eller andre spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive herind igen.
De bedste hilsner
Marie