Det går ondt!
brevkassespørgsmål af
(ANO)
13 år
jeg started med at oni for ca 5 måneder siden. Jeg er blevet auhængig af det, så det betyder jeg har gjort det 3 gange være dag i 5 måneder. men denne måned begynder det gå ondt et sted være gang jeg oni. Men ved ik helt hvad det er? Er det en sygdom? det er tæt på min blær der jeg kan mærke det. Men ville gerne stoppe med at oni også. Hvis i var søde og hjælpe mig :)
Kh .....
--------------------

Svar:
Hej med dig..
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå at du har smerter ifm onani og derudover ønsker hjælp til at stoppe med det.
Du fortæller at dine smerter sidder i nærheden af blæren. Umiddelbart synes jeg ikke det lyder som noget farligt. Jeg vil tro det er en form for overbelastning af de svulmelegemer der fyldes med blod når man erektion.
Jeg synes du skal forsøge at onanere lidt mindre, måske du kan nøjes med én gang om dagen, så tror jeg det bliver bedre.. Hvis det ikke bliver bedre, eller der tilkommer andre gener, som f.eks blod i urin eller sæd eller du kan mærke en knude, så synes jeg du skal tage op til din læge og blive tjekket.
Sådan mere overordnet synes jeg ikke umiddelbart du skal være bekymret for om din onani udvikler sig til en regulær afhængighed. Det lyder ikke unormalt det du beskriver.. Når der er gået et par år plejer lysten til onani at aftage og finde et leje hvor det ikke fylder så meget..
Jeg håber du kan bruge mit svar.
med venlig hilsen
Morten