Sort afføring

brevkassespørgsmål

Sort afføring

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 2 år 7 måneder siden

Jeg ved ikke hvad det men min afføring har de seneste døgn været sort. Det startede som meget mørk. Er det noget jeg skal bekymre mig om?

Svar:

Hejsa

Mange tak for dit spørgsmål. Jeg håber din afføring har normaliseret sig i farven. Hvis den fortsat er sort, skal du tage omkring lægen og få en snak.

Mørk afføring er ok. Men hvis den er sort, klistret og lugter sødligt kan det være tegn på fordøjet blod i afføringen. Det kan komme fra mavesækken eller tarmen. Så ville jeg dog forvente, at du også har ondt i maven indimellem. Hvis den bare er meget mørk kan det være tegn på forstoppelse.

Andre årsager til mørk/sort afføring kan være, hvis man har spist rigtigt mange blåbær/solbær/hyldebær.

Så er der indimellem fortsat sort afføring, så snak med lægen, så du kan blive undersøgt og I kan finde ud af om det et noget eller ingenting.

Med venlig hilsen

Eva

Evas billede
Eva fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål