Spiral og flere smerter under menstruation

brevkassespørgsmål

Spiral og flere smerter under menstruation

brevkassespørgsmål af
Anonym
23 år
Oprettet 4 år 2 måneder siden

Hej Jeg har nu haft kobberspiral i ca 1,5 år, og jeg har oplevet nogle forandringer i mine perioder med menstruation, som jeg godt kan blive lidt bekymret for. 1. Jeg kan få så voldsomme menstruationssmerter, i anfald så jeg må smide mig på gulvet i fosterstilling. Er det normalt? Før havde jeg også smerter, men slet ikke på samme måde. Jeg føler næsten at jeg skal føde eller sådan noget. 2. Nogle gange, i starten af menstruationen, kan det også gøre ondt at sidde ned, da jeg næsten føler at jeg “støder imod den” 3. Ved toiletbesøg (nr. 2) kan det også gøre så ondt, og jeg får de værste jag op igennem underlivet. Jeg kan bruge lang tid derude, og kommer ofte til at skrige af smerte eller græde, når der kommer et jag. Men jeg har ikke gjort noget ved det, for jeg tror måske bare det er sådan det er? Jeg har tage nogle ipren og prøvet at komme igennem starten af menstruationen. Jeg har ikke mistanke om at den sidder forkert, for så ville jeg vel også kunne mærke det i det daglige? Kunne det være en infektion? Jeg har netop valgt kobber spiral, fordi jeg ikke ønsker at tage hormoner. På forhånd mange tak

Svar:

Hej,

Det lyder godt nok ubehageligt for dig.. Kobberspiral kan hos nogen dessværre give øgede smerter både i forbindelse med og udenfor menstruation. Jeg er ikke bekymret for infektion (typisk får man også feber, lugtende udflåd i tillæg til ømhed), men jeg vil råde dig til at kontakte din egen læge hvis det ikke bliver bedre for at få det undersøgt nærmere.

Mvh Mari

Maris billede
Mari fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål