Den var helt slap
brevkassespørgsmål af
Stenbuk
16 år
Jeg går på efterskole og det er vildt fedt. Der er bare megamange søde drenge. Det sker jo at man kommer tæt på nogen af dem og måske giver dem en hånder. Det har aldrig været noget problem. Hvis vi kysser lidt og de måske tager mig på røven eller noget bliver de altid straks stive og så kører det. Men nu her i weekenden var vi en del der ikke var taget hjem. Jeg var så sammen med en sød fyr og ville gøre det godt for ham og det var han også opsat på. Vi kyssede og han tog mig på røven men da jeg så skulle til det var han helt slap. Jeg arbejdede så med den men der skete ingenting. Det var vildt pinlig og jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre og sagde bare til sidst at jeg forresten lige skulle snakke med en og så gik jeg. Han var pinlig og jeg var pinlig fordi jeg ikke kunne gøre det jeg plejer og det gik sygt meget ud over min seltillid. Sker det af og til for drenge? Er det mig der er noget i vejen med? Jeg har ikke snakket med ham om det, det er for pinligt.

Svar:
Hej Stenbuk
Hvor er det godt, du skriver ind! Det kan føles så svært at gå med de her ting selv, lade dem bygge helt op, og ikke føle man kan dele sine følelser med nogen omkring sig. Så mega fedt!
Jeg forstår godt at det her er en situation, der har sat gang i mange tanker og følelser hos dig. Sex kan være noget virkelig smukt og sjovt, men også enormt sårbart for begge parter. Også når det er en situation hvor den ene får, og den anden giver. Det giver helt mening, at du blev usikker og måske også lidt flov, når det ikke gik, som du havde regnet med.
Men jeg virkelig gerne understrege for dig at det er helt normalt, og at det kan ske for alle drenge. At få (eller ikke få) rejsning afhænger af mange forskellige ting. Stemning, nerver, træthed, alkohol, stress, eller bare det at man gerne vil “gøre det godt”, og derfor kommer til at være lidt for meget i ens eget hovedet. Det er faktisk ret almindeligt, at kroppen ikke “samarbejder”, selvom man gerne vil, og det kan ske for alle i alle aldre. Det betyder overhovedet ikke, at han ikke var tiltrukket af dig, og det siger ingenting om dig eller om, hvor god du er til at være sammen med nogen.
Og når han først måske har lagt mærke til, at den rejsning han gerne vil have, ikke er kommet endnu, så bliver han måske endnu mere nervøs, hvilket kun gør det endnu sværere for ham. Så det, du oplevede, var sandsynligvis bare en helt almindelig, menneskelig reaktion.
Hvis du står i den sammen situation en anden gang, er mit bedste råd, at få personen du er sammen med, til at føle sig komfortabel, og glemme at det ikke lige lykkes i dette øjeblik. Man kan altid gå tilbage til at ligge og kysse og røre ved hinanden. Så kan de måske blive komfortable igen, og måske anden gang går det bedre.
Hvis du en dag får lyst, kan du godt snakke med ham om det. Det kan være en kæmpe lettelse for jer begge, og han vil sikkert også synes, det er rart, hvis du viser forståelse. Jeg kan forestille mig at hans selvtillid helt sikkert også er blevet ramt af situationen. Du skylder ham selvfølgelig ikke en samtale hvis du ikke har lyst, men jeg tror måske i begge ville kunne få noget ud af det.
Uanset hvad, er der intet galt med dig. Det her er en oplevelse mange får på et tidspunkt, og den siger mere om, hvor sårbart og uforudsigeligt sex og nærhed kan være, end om dig som person.
De bedste hilsner
Juni fra Cyberhus