Crush fra palel klassen
brevkassespørgsmål af
Storm
16 år
Hej cyber går i 9 klasse og det er midt i vinteren og jeg syntes en fra palelklassen ser godt ud hun er min type men jeg har aldrig snakket med hende jeg har kun set hende jeg ved ikke engang hvordan hun er. Jeg havde tænkt at at sidste skoledag ville jeg prøve at score hende eller spørge hende ud fordi der ser jeg hende jo aldrig mere og så kunne det være det lykkedes men hvad syntes du

Svar:
Kære Storm
Tak for dit brev og for at dele dine tanker med os. Det lyder som en spændende situation, og jeg kan godt forstå, at du er lidt i tvivl om, hvad du skal gøre. Det er helt normalt at være nervøs eller usikker, når man har et crush på nogen, man ikke kender så godt endnu.
Din idé om at sige noget til hende på sidste skoledag giver god mening. Det kan føles som en chance, hvor du ikke risikerer at skulle se hende hver dag bagefter, hvis det ikke går, som du håber. Men samtidig kan det også være svært at skabe en ægte forbindelse, hvis I aldrig har snakket sammen før. Måske vil det føles mindre nervepirrende, hvis du prøver at tage små skridt allerede nu?
Det behøver ikke være noget stort. Et simpelt “hej” på gangen, et smil, eller en lille kommentar om noget, der sker i skolen, kan være en god start. Hvis I har fælles venner eller er i samme fag, kan du måske finde en naturlig måde at starte en samtale på der. På den måde bliver det nemmere at finde ud af, om I har kemi. Og hvis du så spørger hende ud senere, vil det føles mere naturligt for jer begge.
Uanset hvad, synes jeg, det er virkelig sejt, at du overvejer at tage chancen. Det viser, at du tør følge dine følelser, og det er en virkelig god egenskab at have. Og husk det værste, der kan ske, er, at hun ikke er interesseret, men så har du stadig været modig, og det er noget du kan være virkelig stolt af. Jeg ønsker dig al held og lykke med det hele.
De bedste hilsner
Kasper