At give slip på fortiden

brevkassespørgsmål

At give slip på fortiden

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Oprettet 3 måneder 3 dage siden

Jeg har SÅ svært ved at give slip på min fortid, da jeg lige har afsluttet et længere kapitel i mit liv som jeg var virkelig glad for og trivedes meget i. De mennesker der var blandt mig var nogle der bragte så meget glæde og motivation og det er desværre nogle jeg ved aldrig kommer tilbage i mit liv igen, og ved godt det er en naturlig ting at folk kommer og går, men nu føles alting bare så tomt og jeg har så svært ved at finde glæde eller mening med hverdagen nu. Har svært ved at komme videre fordi jeg bare hele tiden drømmer mig tilbage til dengang og ikke kan give slip, og frygter at alt bare kommer til at gå ned ad bakke herfra.. Hvad skal jeg gøre??

Svar:

Hej med dig

Når noget, man er rigtig glad for, slutter, kan der virkelig ramme hårdt. Det sidder det mange derude, som også har været igennem. For nogle er det en form for sorg, man går igennem. Og det er helt normalt og meget forståeligt, når man har knyttet bånd og lukket folk inde i hjertet. Så alle dine følelser er SÅ okay.

Du spørger, har du skal gøre og derfor vil jeg dele nogle tanker med dig. For det første vil jeg anbefale dig at prøve at acceptere at være lige præcis der, hvor du er og give dig selv god tid til at hele. Måske tager det længere tid, end du troede og måske. Men uanset hvad det det helt normalt. Du kan sagtens komme ovenpå igen og tiden kan virkelig have stor betydning.

En anden ting, jeg vil anbefale er, at du kan overveje, om du skal finde noget i din hverdag, som giver dig en positiv følelse indeni. Måske en hobby eller en god veninde. Og så bruge noget tid på det også. Det kan være alt muligt, som måske lige kan supplere savnet og skabe gode minder i din nutid også.

Jeg vil ønske dig alt mulig held og lykke der, hvor du er. Sandsynligvis vil du i nær fremtid komme dertil, hvor du kan kigge tilbage uden at have ondt i hjertet, men bare være fyldt med gode minder. Så du får lige positive tanker og knus med på din rejse indtil da.

De bedste tanker

Mai

Mais billede
Mai har svaret på dette spørgsmål