Burde jeg have det dårligt over et kys, som følte forkert?
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej, jeg er i øjeblikket i tvivl om jeg behøver at have det dårligt over noget der skete til en fest. Jeg snakker med denne her fyr (M) i øjeblikket, som jeg har mødt en enkel gang, men vi har tænkt os at mødes igen. Vi har ikk snakket om hvad vi er eller om vi kun ses med hinanden, selvom vi begge siger at vi siger at ses med hinanden.. Jeg var forvirret over mine følelser, da jeg er meget glad for (M), men da følelsen af at kunne lide nogen så meget, skræmmer mig lidt, da det er helt nyt for mig. Det gjorde at jeg blev usikker på mine følelser og hvad jeg ville. Jeg var til en fest på en bar og fik kysset med en anden fyr (A) da jeg kom hjem fortryd jeg det også bare og dagen efter, havde jeg det så dårligt med det, da det havde følt helt forkert. Men kysset fik mig til at indse hvor meget jeg kan lide (M) og hvordan det var ham jeg ville kysse Men blev også usikker på hvad jeg ville, da jeg plejede og have en lille ting for (A) for lidt tid siden og tænkte at jeg ville sikre mig at hvis jeg ville fortsætte med (M) og se hvor det fører os hen, så ville jeg hellere være helt 100% sikker på mine følelser, så jeg ikk ville være i tvivl om noget, hvis vi en dag fandt sammen.. Så mit spørgsmål er, burde jeg have det dårligt over et kys, når vi ikk har aftalt hvad vi har og om vi kun ses med hinanden??? Så derfor var jeg ikk utro!

Svar:
Kære dig
Jeg kan sagtens forstå at du er bekymret over det der skete på baren. Min umiddelbare tanker er dog at det er rigtig positivt at du nu er mere sikker på at det er M du har lyst til at være sammen med. Når det så er sagt, så er jeg ret sikker på at han vil blive såret, hvis du fortæller ham om kysset. Selvom ærlighed for det meste er den rigtige vej, så vil jeg alligevel ikke råde dig til at fortælle M om det, fordi du 1. ikke vil gøre det igen og 2. kun vil gøre ham ked af det, hvis du siger det.
Hvis du nu havde opdaget at du hellere ville være sammen med A eller at du ikke er klar til at binde dig, så ville det være en god idé at fortælle M om det, men lige nu vil det ikke være for hans skyld, men for at dulme din samvittighed. Her skal det lige nævnes at det er helt naturligt at du har det dårligt over det der skete, for jeg tror at du inderst inde godt vidste at det var det forkerte valg. Nu ved du det helt tydeligt, og derfor har oplevelsen hjulpet dig med at blive klogere. Så på den måde har en dum handling, gjort dig klogere fremadrettet - og så er det måske ikke så slemt alligevel? Nu skal du selvfølgelig ikke tænke at du skal ud og kysse på andre fyre, når du bliver i tvivl om jeres forhold, men nogle gange har man brug for at mærke en beslutning på egen krop, før man ved om det føles rigtigt eller forkert.
Jeg kan selvfølgelig ikke udelukke at M vil tage det pænt, og at han ikke bliver såret, men jeg tænker ikke at det er en risiko du har lyst til at tage, nu når du ved at det er M du vil være sammen med. I stedet tænker jeg at du skal spørge ham om I ikke skal være officielt kærester, så der ikke er nogen tvivl om at I kun er sammen med hinanden. Og så skal du, som sagt, ikke kysse på andre fyre mere, mens I er kærester.
Jeg håber du kan bruge mit svar, og jeg håber I finder ud af det.
Venlige hilsner,
Camilla