Bumser/knopper på numsen

brevkassespørgsmål

Bumser/knopper på numsen

brevkassespørgsmål af
Mina
17 år
Oprettet 1 år 6 måneder siden

Kære brevkasse. Jeg er begyndt at døje med mange knopper på numsen. Jeg har før haft enkelte af og til, men lige for tiden er der omkring 15-20 stykker og de sidder både yderst på ballerne, tæt på røvsprækken eller mellem ballerne. Det gør virkelig ondt når jeg sidder ned. Kan man gøre noget for at få dem væk? Med venlig hilsen Mina

Svar:

Kære Mona.

Tak for din bedsked til brevkassen. Mange unge døjer med uren hud, det er særligt noget der kommer i teenageårene men kan komme i alle aldersgrupper.

Du kan prøve at vaske i en periode med klorhexidin sæbe, det renser urenhederne og kan nedsætte opblusningen.

Hvis det ikke bliver bedre så er det en god ide at få det tjekket ved lægen da der evt kan ordineres noget creme.
Rigtig god bedring,

mvh læge Julie B

JulieBs billede
Julie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål