Smerter op til menstruation når jeg onanere

brevkassespørgsmål

Smerter op til menstruation når jeg onanere

brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Oprettet 6 år 4 måneder siden

Dagene op til jeg får min menstruation oplever jeg, når jeg onanere, kraftige (bla. jag, hiv og længere varende) smerter i underlivet. Har læset og hører også fra andre man ellers siger det skulle være godt/hjælpe op til og under menstruation at onanare, men jeg oplever altså det stik modsatte, hvilket gør mig lidt nervøs. Håber i kan hjælpe mig med at finde ud af hvad dette skyldes?

Svar:

Kære du

Det lyder da ubehageligt med smerter under onani og jeg kan godt følge din bekymring, men umiddelbart er jeg ikke bekymret.

Der melder sig dog mange spørgsmål fra min side af. Fx er det under hele onanien eller kun orgasmen, der er smerter? Er det helt smertefrit i perioderne mellem menstruationerne? Og hvordan er det at have samleje, hvis du har prøvet det? Og onanerer du med legetøj/fingre indvendigt eller er det kun klitorisstimulation?

Hvis alt er fint i perioderne ind imellem er jeg ikke bekymret.

Når man onanerer og får orgasme sker der gentagne sammentrækninger af musklerne i bækkenbunden.

Hvis livmoderen så er øm pga den forestående menstruation eller du har myoser/andpændthed i bækkenbunden kan det udløse smerter. Grundet hormonernes svingninger gennem cyklus kan følsomheden være forskellig.

Hvis du onanerer med legetøj eller stikker andre genstande op i vagina, kan du også ramme livmoderhalsen, der i perioden omkring menstruation kan være mere følsom.

Er du bekymret og er du det fortsat, er det nødvendigt at gå til lægen og få lavet en gynækologisk undersøgelse. Jeg ved godt det ikke er særligt rart, men lægen kan kigge op og se om det ser normalt ud og også mærke om der er myoser I bækkenbunden.

 Jeg ved godt det ikke er et fuldt opklarende svar, men jeg håber, at du kan bruge lidt af det.

Mange hilsner Eva

Evas billede
Eva fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål