Bryster

brevkassespørgsmål

Bryster

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hejsa!
jeg er en pige på 15 snart 16 og synes jeg har meget små bryster og en dårlig krop men det væreste er at jeg ingen nipples har? jeg er vildt ked af det og tør ikke vise min krop frem pga det ? og så kan jeg faktisk ikke mærke når jeg onanere haha?

Svar:

Hej med dig,

Tusind tak for dit brev her i brevkassen. Jeg kan sagtens forstå, at du er ked af, at du ikke har udviklet så store bryster, som du godt kunne tænke dig. Tro mig, rigtig mange piger har det meget svært med deres krop, især deres bryster - at de er for små, store, lange, skæve eller noget helt andet. Det er hverken sjovt at være den første eller den sidste som begynder at udvikle sig i puberteten. Nogle starter med at udvikle sig meget tidligt (fra 10 år) og andre udvikler sig først meget senere, og det er forskelligt, hvor store bryster man får. Brysterne vokser ca. indtil man er 18 år gammel. Der er også forskel på, hvor hurtigt det går, og store bryster er ikke bedre end små bryster. Du skriver ikke noget om, hvor lang tid, du har været i puberteten, men det er ikke sikkert, at du er færdig med at udvikle dine bryster.

Jeg bliver ked af det over at høre, at du tænker og føler, at du har en dårlig krop. Det kan være meget opslidende at have et meget negativt billede af sig selv. Din krop er helt, som den skal være. Vi mennesker er så forskellige, og det er vores kroppe også. Sådan noget som ens bryster kan man kun ændre med kirurgi, og derfor giver det super god mening at prøve at holde af dem, uanset hvordan de ser ud. Det kan være svært ikke at sammeligne sig med andre særligt, hvis man i forvejen er usikker på sig selv og sit udseende, men det fører ofte til mere usikkerhed, fordi man kan få et billede af, hvordan man bør se ud, eller hvad der er det "rigtige" udseende. Derfor er mit råd at finde ro i, at din krop er helt som den skal være, tænke gode tanker om dig selv, og huske på at du stadig udvikler dig.

Du skriver ikke noget om, hvordan du onanerer, og hvad du selv tænker kan være grunden til, at du ikke kan mærke noget. Der kan være flere grunde, én af dem er, at du måske ikke har fundet lige den metode, som passer bedst til dig. Det kan også være, at du kommer til at tænke for meget over det og jagter en bestemt fornemmelse eller følelse, og derfor kan du ikke mærke så meget, fordi du ikke er tilstede i din krop. En god start er at blive afslappet og rolig, læg dig ned og slap af, tag nogle dybe vejrtrækninger. Prøv om du kan tømme hovedet for tanker og start evt. med noget stille og rolig berøring rundt omkring på din krop. Hvis du har brug for noget inspiration til andre måder at onanere på, kan du kigge lidt her på en artikel fra Cyberhus. Det kan godt tage lidt tid at lære sin krop at kende, så hav tålmodighed og eksperimenter med, hvad der føles godt for dig.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar.

De bedste hilsner

Jeanette

Jeanettes billede
Jeanette fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål