Brunt udflåd

brevkassespørgsmål

Brunt udflåd

brevkassespørgsmål af
Mus
16 år
Oprettet 1 år 3 uger siden

Hej jeg er en pige på 16 år og jeg får brunt udflåd vært 2 måned ca. jeg har aldrig fået min mens eller noget og jeg ved ikke rigtig hvad det brune udflåd betyder nogen der kna hjælpe? Tak på forhånd.

Svar:

Kære Mus,

Menstruation kan sagtens starte sådan. Mange der er på p-piller, mini-piller eller har en spiral oplever at få brunt udflåd i stedet for "rigtige" blødninger.
Det er helt normalt for ens menstruation at være enten ureglmæssig, "lille" eller for den sags skyld kraftig i starten.

Menstruation påvirkes også af fx hvor meget man træner, så flere faktorer kan spille ind :)

Håber det gav dig svar,

De bedste hilsener fra lægen

katrinefs billede
Katrine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål