Sæd

brevkassespørgsmål

Sæd

brevkassespørgsmål af
Marcus
14 år
Oprettet 1 år 2 uger siden

Jeg skrev ind til jer for kort tid siden. Dengang skrev jeg til jer omkring at jeg havde problemer med at der kom urin ud når jeg f.eks. hoppede. Dengang glemte jeg desværre at fortælle jer omkring at der også kom store pletter af hvad jeg tænker er urin i mine underbukser når jeg sov. Dengang fik jeg at vide at jeg skulle prøve en metode som hed tripple voiding. Den metode hjalp også på problemet med at der kom urin ud når jeg f.eks. hoppede. Dog hjalp den ikke på problemet ud med at der kom store pletter i mine underbukser når jeg sov. Jeg tænker at pletterne er af urin siden at jeg ikke tror at sæd kan komme ud i så store mængder medmindre jeg har haft våde drømme. Så derfor kom jeg til at tænke på at det måske kommer fra "våde drømme" men så kom jeg til at tænke på at pletterne kom hver nat og at jeg ikke tror at man kan have våde drømme hver nat. Derfor vil jeg både spørge om hvad disse pletter kan være forsaget af og hvordan jeg kan fikse problemet.

Svar:

Hej igen,

Jeg er glad for at høre at tripple voiding har hjulpet på problemet fx når du hopper.

Du oplever at der kommer væske om natten, du har også ret i at det med al sandsynlighed er urin eller sæd. Man kan godt have våde drømme hver nat, men jeg kan godt forstå du synes det er rigelige mængder og derfor tænker, om det kunne være urin. Er der nogle voksne du kan tale med om det? En mor eller far eller en af dine kammeraters forældre?

Jeg vil råde dig til at tale med en voksen - det kan også være din egen læge, så I i fællesskab kan finde ud af hvad det er og hvad I skal forsøge. Hvis man har ufrivillig vandladning om natten kan det fx være et tegn på blærebetændelse. Det kan være svært at bede om hjælp men i dette tilfælde vil jeg opfordre dig til at tale med en voksen du føler dig tryg ved og tage med denne op til din egen læge (almen praktiserende læge/familielæge) så der kan lægges en plan. Læger er vant til disse problemstillinger. Fat mod

Mvh

Louise, læge

LouiseSs billede
Louise fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål