Lysten til sex styrer mit liv
brevkassespørgsmål af
Andreas
19 år
Hej mit navn er Andreas jeg har et problem for ingen piger vil have sex med mig og når de siger nej til mig bliver jeg meget vred og kaster med glas og tallerkner i huset og jeg er stort set ustoppelig når jeg er på toppen af mit raseri. Jeg ønsker derfor tips til at snakke med piger så jeg kan have sex med dem, så jeg kan slippe for de ekstreme raserianfald. Hilsen Andreas

Svar:
Kære Andreas
Øv, sikke en træls situation du sidder i der, men så er det rigtig stærkt at du står frem og siger du har problemer og gerne vil have råd.
Når jeg læser dit lille skriv lyder det til at du har meget svært ved at acceptere en seksuel afvisning fra piger. Jeg vil dog give en lille løftet pegefinger her, og sige at det er ikke okay at blive voldelig eller kaste med ting fordi en pige ikke har lyst til at have sex med dig.
Jeg ved godt du skriver du ønsker tips til hvordan du kan snakke med piger og få dem til at have sex med dig, men jeg vil dog alligevel give nogen alternative tips til dig som jeg i sidste ende tror er bedre du får arbejdet med. I stedet for kun at fokusere på at finde piger der vil have sex med dig, vil jeg opfordre dig til at arbejde på at udvikle sunde og respektfulde relationer baseret på gensidig tillid, kommunikation og respekt.
Hvis du oplever problemer med vrede og voldelig adfærd i forhold til afslag fra piger eller andre situationer, kan du evt. overveje at søge professionel hjælp. Du kan kontakte din læge, psykiater eller psykolog, som måske kan hjælpe dig med at lære at håndtere dine vrede følelser på en sund og konstruktiv måde. Voldelig adfærd er skadelig for både dig selv og andre omkring dig, og det er vigtigt at tage ansvar for at lære at håndtere dine følelser på en mere positiv måde.
Når det kommer til at tale med piger eller kvinder, er det vigtigt at huske på, at det er vigtigt at respektere deres grænser og beslutninger. Du har ingen ret til at forvente eller presse nogen til at have sex med dig, og det er vigtigt at respektere et nej og ikke udvise voldelig eller presserende adfærd. Respekt, kommunikation og samtykke er nøgle elementer i gode, sunde relationer og seksuelle forhold.
Jeg kan her give dig lidt små tips til her til hvordan du måske bedre kan få fat i en pige:
Lyt aktivt til pigen: Når du taler med piger eller andre mennesker generelt, så lyt aktivt til, hvad de siger, og vis interesse for deres tanker, følelser og oplevelser. Vis respekt for deres synspunkter, selvom du ikke er enig.
Respekter andres grænser: Anerkend og respekter de grænser, som pigerne sætter. Hvis nogen siger nej til sex eller til noget andet, så accepter og respekter deres beslutning uden at presse eller blive vred. Du kan ikke bruge en piges afvisning som undskyldning for at du bliver vred og voldelig. Du kan ikke kontrollere pigens følelser, men du kan lære at kontrollere dine egne, som sagt hvis du ikke kan det alene så søg professionel hjælp.
Udtryk dig på en respektfuld måde: Lær at udtrykke dine følelser og ønsker på en konstruktiv og ordentlig måde. Undgå igen at udtrykke dig gennem vrede eller voldelig adfærd.
Arbejd med dine udfordringer med vrede: Hvis du oplever raserianfald eller andre følelsesmæssige udfordringer, så søg som sagt hjælp fra en professionel, såsom en psykolog eller psykiater, for de kan lære og hjælpe dig med at håndtere dine vrede følelser på en bedre måde.
Tag en pause: Hvis du føler dig meget vred i situationen, kan det være nyttigt at tage en pause og forlade fx det rum dig og pigen er i. Giv dig selv tid til at berolige dig selv, før du reagerer.
Sammentykke er vigtigt: Lær om vigtigheden af samtykke i seksuelle relationer, og sørg for at forstå og respektere samtykke i enhver seksuel situation. Hvis ikke en pige har lyst til sex med dig, så prøv fx at tage en dyb indånding og tæl til 10 så du kan nå at blive lidt klar i hovedet inden du måske får et raserianfald.
Jeg vil runde af med at sige, at relationer og seksualitet er komplekse, og der er ingen magisk formel for at "få" nogen pige til at have sex med dig. Det er derfor vigtigt at du forsøger at opbygge relationer baseret på respekt, tillid og ærlig kommunikation. Hvis du oplever store vanskeligheder med vrede, så er det nok bedst for dig du får arbejdet med det, og når du har bedre styr på din vrede, kan du prøve finde dig en pige som gerne vil dig. Er overbevist om hvis du har viljen og styrken til det kan du sagtens lære at tøjle dine vrede følelser, og gøre dem mere konstruktive.
Jeg håber du kan bruge mit svar til noget, og jeg sender dig en masse positiv energi i din retning!
Venlig hilsen Kylie