Brun streg under penis
brevkassespørgsmål af
Oliver
14 år
Hejsa. I så lang tid jeg kan huske, har jeg haft en brun streg som går fra pungen til penishovedet. Inden i den brune streg er der nogle knopper. Jeg har researchede lidt på nettet og er bange for at det kunne være et symptom på peniskræft. Er det normalt? Bare et slags modermærke? eller er det noget farligt? Hjælp!

Svar:
Hey Oliver
Det lyder umiddelbart til at være helt normalt. Den her brune streg du nævner er i hvert fald fuldstændig normal at have. Hos nogle er den meget tydelig, og hos andre ses den næsten ikke.
Det er også meget almindeligt at have knopper på penis. Det kan være små hvis de talgknopper eller hårsækkene, som er meget tydelige fordi huden på penis er så tynd.
Hvis du oplever smerter, irritation eller rødmen omkring knopperne synes jeg du skal få det tjekket hos din læge, men hvis du ikke oplever nogle af de ting, tænker jeg ikke der er grund til bekymring.
Mange hilsner
Lasse