Bruge redskaber ved onani
brevkassespørgsmål af
Stine
13 år
Jeg har onaneret i et års tid eller noget nu. Jeg er begyndt at bruge et redskab. Det er min hårbørste, altså håndtaget. Jeg "knepper" så mig selv med håndbørsten med den ene hånd mens jeg laver cirkelbevægelser på min klit med den anden. Det giver altså de sygeste orgasmer. Men jeg tænker meget på om det er for frækt og det er for tidligt at bruge redskaber når man kun er 13. Så nogen gange har jeg lidt dårlig samvittighed bagefter. Jeg har snakket med mine veninder og de onanere allesammen bare udenpå, altså de gnubber bare deres klit. Jeg har ikke turde fortælle at jeg er begyndt at gå i hullet også fordi jeg var bange for de ville synes det er for frækt. Tænker i det er i orden det jeg gør eller skal jeg hellere la vær. Jeg gør sefølgelig hårbørsten grundigt rent med vask og alting før jeg bruger den til onani.

Svar:
Kære pige på 13 år.
Fedt at du skriver og spørger til onani.
Hvordan den enkelte synes om at onanere, er meget forskelligt, og der er derfor ikke noget forkert i, at du både rører ved klitoris og oppe i skeden. Både det du gør, og det dine veninder gør, er er  helt normale måder at onanere på.
Dog kan det godt betale sig at være opmærksom på hvilke ting du bruger til at onanere med, da en hårbørste fx ikke er lavet til onani. Der kan være nogle stoffer i hårbørsten, som ikke er så hensigtsmæssige oppe i skeden. Derfor er jeg glad for at høre at du vasker den grundigt før og efter.
Dertil vil jeg også sige, at jeg synes det er fedt at det er noget i taler om i vennegruppen. Det kan være super godt at have nogle at tale med om de forskellige ting, også sex og onani.
Du spørger om det er for frækt, og det er det ikke. Der er ikke noget flovt ved at du har lyst til at gøre det på den måde. Ydermere er det vigtigste at du synes det er rart, og det lyder det til at du synes, når du får orgasmer af det. Det er ikke alle piger der kan opnå  orgasme før de er ældre.
Mange hilsner Rose