Av min oenis
brevkassespørgsmål af
Noah
14 år
Jeg har et af og til ømt penishoved når jeg trækker forhiden tilbage, ved ikke om det kunne være forhudsforsnævring da jeg sagtens kan trække forhuden tilbage i slap tilstand, kan også i erigeret tilstand, det er bare en del sværere, det gør ikke ondt at trække den tilbage, det gær kun ondt nogle gange når jeg rører ved penishovedet, det skal siges at det ikke gør ondt at får vand ned på det når jeg er i bad

Svar:
Hey Noah
Jeg kan godt forstå hvis du bliver bekymret for om de er noget galt, og så er det rigtig godt at du spørger.
Hvis du kan trække forhuden tilbage uden smerter, både når din penis er slap of not den er stiv, så tænker jeg ikke det lyder som forhudsforsnævring. Det er ikke usædvanligt at det kan være lidt sværere at trække forhuden tilbage når penis er stiv.
At selve hovedet kan være ret ømt, er faktisk også meget almindeligt i de første uger og måneder efter at man kan begynde at kunne trække forhuden tilbage.
Nu skriver du ikke hvor længe du har oplevet det her meb at det gør ondt? Jeg tænker det hele lyder ganske normalt, men hvis det bliver ved med at gøre ondt, synes jeg du for en sikkerheds skyld skal få det tjekket hos din læge.
Mange hilsner Lasse